شناسهٔ خبر: 26820313 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آذربایجان‌شرقی| دولت باید جوابگوی وضعیت کنونی اشتغال و معیشت مردم باشد

R7887/P1377/S6,47/CT11

رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان‌شرقی گفت: اگر وزارت کار به وظیفه خود به خوبی عمل کند تاثیرات بزرگی در جامعه و وضعیت اشتغال خواهد داشت، لذا دولت باید جوابگوی وضعیت کنونی اشتغال و معیشت مردم باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بناب، ضیاءالله اعزازی ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان بناب که با حضور وزیر کار در فرمانداری برگزار شد،  با بیان اینکه "بزرگترین معضل و مشکل جامعه امروزی ما بحث اشتغال است" اظهار داشت: اگر وزارت کار به وظیفه خود به خوبی عمل کند تاثیرات بزرگی در جامعه و وضعیت اشتغال خواهد داشت، لذا دولت باید جوابگوی وضعیت کنونی اشتغال و معیشت مردم باشد. 

رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه مهمترین بحث امروزه بحث اشتغال، فقر و حاشیه نشینی است افزود: انتظاری که جامعه و مردم از دولت در این روزها دارند برآورده نمی‌شود.

اعزازی ملکی تاکید کرد: درست است که معضلات فعلی کشور فقط از کم‌کاری این دولت نیست، بلکه مشکلاتی هستند که شاید طول 40 سال کم کم به وجود آمده و جمع شده است اما باید تدبیر روند اداره کشور در این شرایط حساس بهتر از این باشد و انتظارات حداقلی مردم را پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه "اکنون دولت در صدر کشور و مسئول است" خاطرنشان کرد: دولت باید در بحث اشتغال و بیمه کارکنان جوابگو باشد، البته قدم‌های خوبی در این راستا برداشته شده که نیاز است بیش از این به بحث‌های مطرح شده پرداخته شود.

نماینده بناب در پایان گفت: در کشور ما با خیل عظیمی از بیکاری مواجه هستیم و تسهیلاتی که دولت در این راستا و برای حل این مشکل در نظر گرفته است به سختی می‌شود دریافت کرد.

فعالیت 6000 واحد صنفی در شهرستان بناب

بر اساس این گزارش تسنیم، امین رفیعی در ادامه این جلسه با اشاره به قرار گرفتن شهرستان بناب در مسیر ارتباطی بین شهر ها و استان‌های دیگر، اظهار داشت: شهرستان بناب به دلیل قرار گرفتن در مسیری مهم و موقعیتی استراتژیکی دارای پتانسیل‌های بسیاری است.

فرماندار بناب افزود: از پتانسیل‌های موجود طی سال‌های اخیر به نحو احسن استفاده شده است و امید داریم طی سال‌های آتی از این پتانسیل‌ها بیش از پیش  شکوفا شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان بناب با ارائه آماری از واحدهای صنفی و تولیدی شهرستان بناب، تصریح کرد: در شهرستان  بناب 150 واحد تولیدی و 6000 واحد صنفی با 28 اتحادیه وجود دارد و 262 تعاونی نیز به ثبت رسیده‌است.

انتهای پیام/ش

نظر شما