شناسهٔ خبر: 26820283 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در گفتگو با فردا مطرح کرد؛

پرداخت پول به مجری‌ها، افراد سرشناس و سلبریتی‌ها توسط ثامن الحجج وجود داشت/ این اتفاق در موسسات دیگر هم در حال رخ دادن است/ با کلاهبرداری جیب ملت را خالی می کنند

باید بگوییم نه تنها این موسسه بلکه موسسات دیگر برای جذب مردم و این که بتوانند در جامعه شناخته شوند به مجریان و یا افراد مشهور پول های زیادی پرداخت کرده اند و ما این موارد را داشتیم اما اینکه من در پرونده ها مشخصا نام این دو نفر را دیده باشم نمی توانم همچین ادعایی داشته باشم. اما به صورت کلی این بحث در مورد موسومسات مالی وجود داشت

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی فردا: موسسات مالی یکی از موضوعات خبر ساز سال های اخیر کشورمان بوده اند. موسساتی که در چند سال اخیر با دادن سود های کلان مردم را به سمت خود جذب کرده اند اما در وسط راه ورشکسته شده اند و پول مردم در وضعیت نامشخصی قرار گرفته است.
 
موسسه ثامن الحجج
 
یکی از شگردهای این موسسات برای جذب مردم، دادن پول های کلان تبلیغاتی به افراد مشهور بوده است. حالا یکی از روزنامه ها گزارش داده است که موسسه ثامن الحجج که دچار این وضعیت شده است به دو تن از مجریان سرشناس صدا وسیما پول های کلان پرداخت کرده است؛ هر چند رسما اسم دو مجری اعلام نشده است اما به نظر می رسد مهران مدیری و احسان علیخانی دو مجری هستد که از هدایای ثامن الحجج بهره مند شده اند.

با ورود قوه قضاییه ما از پیگیری پرونده های موسسات مالی منصرف شدیم

محمد رضا امیر حسنخانی عضو کمسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گفتگو با فردا در مورد بررسی هایی که کمسیون اصل نود مجلس در مورد پرونده موسسه اعتباری و مالی ثامن الحجج انجام داده است گفت: «کمسیون اصل نود کمیته هایی دارد که یکی از آن کمیته ها کمیته اقتصادی است.من قبلا مسئولیت کمیته اقتصادی را برعهده داشتم الان آقای بهرام پارسایی نماینده شیراز مسئولیت این کمیته را بر عهده دارند. در زمانی که من مسئولیت این کمیته را بر عهده داشتم این موسسه و موسسات دیگر چندین پرونده قطور در کمیسیون اصل نود داشتند منتها آن زمان ما خیلی به این پرونده ها ورود نکردیم چرا که نظر مجلس بر این بود که وقتی قوه قضاییه در حال بررسی آن است صلاح نیست مجلس هم همان پرونده را بررسی کند. منتها قبل از قوه قضاییه ما در کمیسیون اصل نود این پرونده ها را بررسی می کردیم و استعلامات فراوانی انجام دادیم که دیگر با ورود قوه قضاییه ما از بررسی پرونده منصرف شدیم».

پرداخت پول به سلبریتی ها توسط موسسات وجود داشت

نماینده طبس در مجلس شورای اسلامی در مورد انتشار گزارش هایی مبنی بر دادن هدیه های میلیاردی توسط موسسه ثامن به دو تن از مجریان سرشناس صدا وسیما هم گفت: « همانطور که گفتم ما خیلی به جزئییات موسسات ورود نکردیم اما در این موسسات فساد های گسترده ای صورت گرفته بود که با سود های کلان مردم را فریب داده بودند و بعدا هم دارایی ها مردم در این موسسات به خطر افتاد. البته در مورد موسسه ثامن بانک مرکزی اقدامات خوبی انجام داد و اکثر سپرده گذاران این موسسه به پول های خود رسیدند. اما در مورد نکته ای که شما اشاره کردید باید بگوییم نه تنها این موسسه بلکه موسسات دیگر برای جذب مردم و این که بتوانند در جامعه شناخته شوند به مجریان و یا افراد مشهور پول های زیادی پرداخت کرده اند و ما این موارد را داشتیم اما اینکه من در پرونده ها مشخصا نام این دو نفر را دیده باشم نمی توانم همچین ادعایی داشته باشم. اما به صورت کلی این بحث در مورد موسسات مالی وجود داشت.»

نظر شما