شناسهٔ خبر: 26820279 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی:

توانمندسازی معلولان با رویکرد علمی راهبرد فعالیت های بهزیستی است

خمین- مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: توانمند سازی معلولان و مددجویان تحت پوشش بر مبنای رویکرد علمی و تخصصی، راهبرد مهم فعالیت های بهزیستی استان مرکزی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، زهرا امینی بعد از ظهر پنجشنبه در مراسم بهره برداری از فاز اول و کلنگ زنی فاز دوم یک موسسه خیریه توانبخشی به معلولان در شهرستان خمین، اظهار کرد: پیشگیری از آسیب های اجتماعی و معلولیت اهم فعالیت های بهزیستی استان مرکزی از طریق آگاه سازی جامعه، مشاوره ژنتیک و غربالگری است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی بیان کرد: در این راستا برنامه بهزیستی استان مرکزی توانبخشی معلولان با رویکرد علمی و تخصصی با استفاده از تشکل های غیردولتی و سازمان های مردم نهاد است و ساخت و بهره برداری از  موسسه خیریه توانبخشی معلولان در شهرستان خمین با همین رویکرد صورت گرفت.

وی بیان کرد: موسسه خیریه توانبخشی و مرکز آموزشی در شهرستان خمین با رویکرد علمی و در راستای ارائه خدمات روزانه به معلولان و اینکه معلولان به لحاظ روحی و روانی در کنار خانواده امنیت خاطر داشته باشند، به فعالیت می پردازد.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: با توجه به اینکه در نگهداری از سالمندان نوعی تغییر رویکرد درجامعه شکل گرفته است و سالمندان در کنار خانواده ها نگهداری می شوند و همچنین در راستای تکمیل ظرفیت مراکز نگهداری از سالمندان در استان مرکزی، در حال حاضر مجوز تاسیس خانه سالمندان داده نمی شود.

امینی ادامه داد: در حوزه اجتماعی نیز ساماندهی وضعیت آسیب های اجتماعی در دستور کار قرار دارد و در شهرستان خمین در این راستا اورژانس اجتماعی و خانه کودکان و... فعالیت دارند.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با بیان اینکه توانمندسازی معلولان در حوزه اشتغال، تامین مسکن و استقلال و رفاه اجتماعی رویکرد مهم بهزیستی استان مرکزی است، گفت: امید است مشارکت خیران در این راستا، یاری گر فعالیت های بهزیستی قرار گیرد.

نظر شما