شناسهٔ خبر: 26820271 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

استاندار مرکزی:

دولت به همه تعهدات خود در بودجه مصوب سال ۹۷ عمل کرده است

استاندار مرکزی گفت: دولت در ۴ ماهه اول سال ۹۷ به همه تعهدات خود در بودجه مصوب سال ۹۷ عمل کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا از اراک ، سید علی آقازاده در نشست هم‌اندیشی تشکل‌های اقتصادی اتاق بازرگانی استان گفت: با توجه به وجود مشکلات اقتصادی در جامعه قطعا اتاق بازرگانی ایران و اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور می‌توانند با تعامل، ارائه راهکار و ساز و کارهای اجرایی به عنوان مشاوری امین در کنار دولت و دولت مردان حضور داشته باشند .

وی با تاکید بر نقش آفرینی استان مرکزی در اقتصاد کشور گفت: استان مرکزی به عنوان یک استان فعال و پویا در اوضاع و احوال فعلی اقتصاد کشور در حال تلاش است و از قدیم الایام هم به عنوان یک استان بازرگانی، صنعتی، معدنی و کشاورزی مطرح بوده است. و همه‌ در استان، هم در جهت رونق اقتصادی استان و هم در جهت رونق کسب و کار خود تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند .

آقازاده افزود: استان مرکزی در سال گذشته حدود یک میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشته که این رقم برای اولین بار در سال های اخیر در استان مرکزی محقق شده است. این در حالی است که ما در سال 95، حدود ۷۲۰ میلیون دلار صادرات غیر نفتی داشتیم. هدف گذاری ما این است که در سال 97 این رقم به یک و نیم میلیارد دلار برسد .

وی ادامه داد: در سه ماهه اول سال جاری به نسبت مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد افزایش صادرات داشتیم. البته به نظر من حجم کارهای اقتصادی استان مرکزی بیش از یک، سی و دوم کشور است.

آقازاده افزود: دولت در ۴ ماهه اول سال ۹۷ به همه تعهدات خود در بودجه مصوب سال ۹۷ عمل کرده است. بودجه کشور را با احتساب قیمت  ۵۶ دلاری نفت بسته شد ولی در حال حاضر با قیمت 70 دلاری نفت می‌فروشیم. این یعنی درآمد ارزی ایران نسبت به بودجه مصوب بیشتر شده است .

وی در خصوص اثرات فعلی تحریم‌ها نیز خاطر نشان کرد: در حال حاضر هیچ تحریم رسمی وجود ندارد و اگر هم وجود داشته باشد از یکی دو هفته آینده شروع می‌شود؛ اما این استرسی که به بازار ارز وارد شد، ما را دچار شرایط فعلی کرد. اعلام تحریم آمریکا باید حداکثر بین 5 تا 15 درصد روی قیمت ارز تاثیر می‌گذاشت. شوک و استرسی که از این امر ناشی می شود طبیعی است ولی جریانات داخلی کشور هم در دامن زدن به این استرس ها خیلی موثر بودند و متاسفانه حتی بیش از تهدید هایی که می شویم هم اثر گذاری داشتند.

استاندار مرکزی در خصوص ارز دولتی نیز گفت: من فکر می کنم که این تصمیم دولت بسیار تصمیم مناسبی بود البته یک مقدار دیر صورت گرفت. این کار باید در اسفندماه سال گذشته اتخاذ می‌شد چراکه ما در همان زمان هم تقریبا می‌دانستیم که آمریکا از برجام خارج خواهد شد.

 

نظر شما