شناسهٔ خبر: 26820247 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رای فیبا صادر شد؛

جرایم سنگین برای 2 حریف بسکتبال ایران در مسیر جام جهانی

تهران- ایرنا- کمیته انضباطی فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) امروز حکم محرومیت 13 بازیکن و دو مربی تیم‌های ملی استرالیا و فیلیپین که در مرحله انتخابی جام جهانی بسکتبال با تیم ملی ایران همگروه هستند را اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از فدراسیون بسکتبال، براساس رای فیبا، اعضا دو تیم ملی بسکتبال فیلیپین و استرالیا در جریان پنجره سوم انتخابی جام جهانی به شدت با یکدیگر درگیر شدند که این درگیری منجر به اخراج سه بازیکن شد.
کمیته انضباطی فیبا احکام این درگیری را به شرح زیر صادر کرد:

** فیلیپین
جپت آگیلار و متیو رایت (یک جلسه محرومیت)
ترنس رومئو، جیسون کاسترو ویلیام، آندری بلچ و جت روزاریو (هر کدام 3 جلسه محرومیت)
راجر پوگوی، کارل کروز و جیو جلالون (هر کدام 5 جلسه محرومیت)
کالوین ابوئه وا (6 جلسه محرومیت با توجه به سابقه رفتار غیرانضباطی در رقابت‌های فیبا)
همچنین جوزف اویچیکو کمک مربی فیلیپین به دلیل رفتار غیر ورزشی سه جلسه از همراهی این تیم محروم شد. چات ریس سرمربی فیلیپین به دلیل رفتار غیرورزشی، یک جلسه از همراهی تیم خود محروم شد و در عین حال باید 10 هزار فرانک سوئیس به عنوان جریمه به فیبا پرداخت کند.
فدراسیون بسکتبال فیلیپین هم از این جریمه‌ها بی نصیب نماند. با توجه به رفتار اعضا تیم ملی فیلیپین، مسابقه بعدی این تیم بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود و دو جلسه محرومیت تعلیقی به مدت 3 سال برای این تیم در نظر گرفته می‌شود. فدراسیون فیلیپین همچنین 250 هزار فرانک سوئیس جریمه شد.

** استرالیا
کریس گلدینگ (یک جلسه محرومیت)
تان میکر (3 جلسه محرومیت)
دنیل کیکرت (5 جلسه محرومیت)
فدراسیون بسکتبال استرالیا هم باید به دلیل رفتار غیرورزشی اعضا این تیم و آسیب به تجهیزات سالن، 100 هزار فرانک سوئیس جریمه پرداخت کند.
تیم داوری این مسابقه هم از فهرست داوران الیت (ممتاز) فیبا خارج می‌شوند و به مدت یک سال حق قضاوت در هیچ مسابقه بین المللی را ندارند.
گفتنی است تیم ملی بسکتبال ایران پنجشنبه 22 شهریور در مرحله دوم انتخابی جام جهانی، میزبان فیلیپین است که ده بازیکن خود را به علاوه سرمربی و کمک مربی در اختیار نخواهد داشت.
ورزشی**9129**1440

نظر شما