شناسهٔ خبر: 26820239 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

لزوم اقتدار همراه با رأفت اسلامي در نیروی انتظامی و مبارزه قاطع با اشرار

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها اقتدار همراه با رأفت اسلامی در نیروی انتظامی را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: این نیرو باید با قاطعیت و اقتدار با اشرار و بر هم زنندگان نظم اجتماعی مبارزه کند.

صاحب‌خبر -

توليتبه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قم، به نقل از پايگاه خبري آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله عليها، حجت الاسلام و المسلمین سيدمحمد سعيدي در ديدار امروز رييس سازمان عقيدتي سياسي نيروي انتظامي کشور با بيان اين‌که شخص شرور بايد از نيروي انتظامي بترسد، گفت: رافت اسلامي براي آن‌کسي است که مفهوم رأفت را درک کند، نيروي انتظامي براي گستره جامعه بايد اقتدار همراه با رأفت اسلامي داشته باشد و اشرار جامعه نيز از اين نيروي قوي بايد بترسند.

وی با اشاره به اين‌که نيروي انتظامي مظهر اقتدار نظام اسلامي است، افزود: حاکم کردن امنيت در جوامع بشري متکي بر دو الگوي شناخته‌ شده صورت مي‌پذيرد، بر اين اساس استبداد و در مقابل آن قاطعيت همگام با هوشياري و مهرباني دو الگوي موجود در جهان بشري است.

توليت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله عليها با تأکيد بر اينکه مردم از امنيت استبدادي دفاع نکرده و آن را مشروع نمي‌دانند، گفت: امنيت همگام با اقتدار و قاطعيت الهي که با مهرباني و رأفت همراه است الگويي از امنيت است که همواره از سوي مردم حمايت مي‌شود.

توليت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله عليها با بيان اينکه در حفظ امنيت نبايد از حدود عدل عدول کرد افزود:، نبايد در ايجاد امنيت به‌افراط و تفريط مبتلا شد؛ چراکه اگر افراط‌گرايي حاکم شود همان الگوي امنيت استبدادي به وجود خواهد آمد.

حجت الاسلام و المسلمین سعيدي افزود: تفريط در حفظ حدود امنيت زمينه حذف اقتدار و محو اصل امنيت است؛ بر اين اساس نيروي انتظامي بايد مقتدرانه به تأمين امنيت مردم بپردازد تا امنيت همراه با رأفت ديني در جامعه اسلامي شکل بگيرد.

حجت الاسلام و المسلمین سعيدي به اهميت و نقش حفظ حدود اقتدار در شالوده نظام اسلامي اشاره کرد و ابراز داشت: معنايي ندارد که برخي از مسئولان بگويند که با مفسدان اقتصادي به‌شدت برخورد نشود؛ مسئولان در هر حوزه خدمتي خود بايد حدود اقتدار را حفظ کنند.

توليت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله عليها با تأکيد بر اين‌که شخص شرور بايد از نيروي انتظامي بترسد، گفت: رافت اسلامي براي آن‌کسي است که مفهوم رأفت را درک کند، نيروي انتظامي براي گستره جامعه بايد اقتدار همراه با رأفت اسلامي داشته باشد و اشرار جامعه نيز از اين نيروي قوي بايد بترسند.

حجت الاسلام ادياني رييس سازمان عقيدتي سياسي ناجا بابيان اين‌که نيروي انتظامي براي برقراري امنيت فراگير براي ايران اسلامي از ظرفيت خوبي برخوردار است، گفت: آرامش ايران اسلامي نتيجه مواجهه حکيمانه است که هدايت رهبر معظم انقلاب اين آموزه را براي نيروي انتظامي به ارمغان آورده است.

حجت‌الاسلام سيدعليرضا ادياني  رييس سازمان عقيدتي سياسي نيروي انتظامی نیز به اهميت ارتباط نيروي انتظامي با علماي اسلامي اشاره کرد و اظهار داشت: امروز نيروي انتظامي از سطح هوشياري خوبي براي پاسداشت از ارزش‌هاي اسلامي برخوردار است.

جمهوري اسلامي ايران بابيان اين‌که نيروي انتظامي براي برقراري امنيت در ايران اسلامي از ظرفيت خوبي برخوردار است، گفت: نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران ماهيت متمايزي به نيروي‌هاي انتظامي دنيا دارد.

حجت‌الاسلام ادياني با اشاره به اين‌که ولايت‌فقيه و علماي اسلام منابع نوراني و هدايتگر نيروي انتظامي هستند، افزود: نکاتي از سوي رهبر معظم انقلاب در حکم حقير مندرج شده است که تمايز ويژه‌اي نسبت به ساير احکام گذشته دارد.

وي ادامه داد: ارتقاء هوشياري، بصيرت ديني و انقلابي کارکنان نيروي انتظامي و خانواده‌هاي آنها تصويري است که از سوي رهبري معظم انقلاب براي سازمان عقيدتي سياسي نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران تعيين مشي شده است.

رييس سازمان عقيدتي سياسي ناجا با اشاره به اين‌که کارکنان نيروي انتظامي بدون همراهي خانواده موفق به ايفاي نقش نخواهند شد، ابراز داشت: نظارت و اجراي موازين شرعي در تمامي فرايندهاي تأمين امنيت يکي از اساسي‌ترين رسالت‌هاي نيروي انتظامي است.

حجت‌الاسلام ادياني برخورداري نيروي انتظامي از هدايت حکيمانه رهبري معظم را مهم‌ترين وجه تمايز نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران نسبت به ساير نيروهاي انتظامي جهان دانست و گفت: مواجهه حکيمانه نيروهاي انتظامي با مسائل آموزه‌اي است که تلاش داريم در تک‌به‌تک کارکنان نيروي انتظامي نهادينه کنيم؛ چراکه آرامش اسلامي نتيجه همين برخورد حکيمانه است.

نظر شما