شناسهٔ خبر: 26820216 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل بیان کرد:

توسعه نوآوری در گرو توجه به سیاست‌های کلان/ جو حاکم بر جامعه جو سیاسی است

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل در نخستین نشست سالانه "کارگروه چرخه نوآوری الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت" از حاکمیت مطلق جو سیاسی در جامعه انتقاد کرد و گفت: در این فضا نمی‌توان از دانشجو انتظار داشت که دست به نوآوری بزند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، حسین سالارآملی در این نشست که امروز ( ۲۸ تیرماه) در مرکز الگوی پیشرفت اسلامی-ایرانی برگزار شد، اظهار کرد: در عرصه نوآوری، سیاست‌های کلان یا ابرسیاست‌ها مغفول مانده است.

قائم مقام وزیر علوم توضیح داد:حتی اگر نیروی انسانی، آموزش و پرورش، کشش بازار و بسیاری عوامل دیگر نیز تغییر کند، نوآوری در هر صورت تابعی از سیاست‌های کلان کشور محسوب می‌شود.

وی در همین زمینه بر لزوم همخوانی سیاست‌های کلان با سیاست‌های همجوار تأکید و خاطر نشان کرد: یکی از وظایف کارگروه چرخه نوآوری این است که به صحبت و فکر درباره این مسائل پرداخته و اثرگذاری آن در رابطه با توسعه نوآوری را مد نظر قرار دهد.

رئیس کارگروه چرخه نوآوری ادامه داد: سیاست‌های بخش خصوصی و دولتی، مالی، سیاست‌های بانک مرکزی و همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی همگی در چارچوب سیاست‌های کلان قرار گرفته و چنانچه مورد غفلت واقع شوند کار به جایی نمی‌رسد.

سالارآملی تأکید کرد: ما به صورت آگاهانه یا ناآگاهانه جو مملکت را سیاسی کرده‌ایم. به منظور آنکه فضای نوآوری شکل بگیرد حتما باید در این مورد تغییر ایجاد کرد.

وی همچنین سیاست‌ها کلان امنیتی را یادآور شد و گفت:‌ توسعه نوآوری به مسائل امنیتی ارتباط دارد. در صادرات خدمات دانش‌محور با شکست مواجه شده‌ایم.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل در پایان تأکید کرد:‌ بازیگران صحنه نوآوری باید با سیاست‌گذاران کلان و رده‌های بالا وارد مذاکره شده و صدای خود را به گوش آن‌ها برسانند.

انتهای پیام

نظر شما