شناسهٔ خبر: 26820195 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در گفت و گو با مهر مطرح شد؛

رستوران های ویژه غذاهای لرستان در سطح کشور ایجاد شود

خرم آباد- معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور تاکید کرد: رستوران های ویژه غذاهای لرستان در سطح کشور ایجاد شود.

صاحب‌خبر -

محمد محب خدایی در گفت و گو با خبرنگار مهر در سخنانی با بیان اینکه لرستان در حوزه طبیعت گردی بالاترین ظرفیت را دارد اظهار داشت: به طور کامل می توان چهار فصل را در لرستان تجربه کرد.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه این امر یک موضوع مهم است گفت: ظرفیت هایی که در لرستان وجود دارد ما را به سمت ایجاد «اکو کمپ» ها در این استان ترغیب می کند.

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور بیان داشت: در حال حاضر با توجه به تسهیلات ویژه اشتغال روستایی که پیش بینی شده سرمایه گذاران کشور و همچنین استان می توانند با حداقل سرمایه گذاری از این تسهیلات با بهره شش درصد بهره مند شوند و این فضاها را ایجاد کنند.

محب خدایی تصریح کرد: در این راستا باید بحث توسعه «اکو کمپ» ها در استان در دستور کار قرار گیرد، چرا که اکثر علاقه مندان فعال این حوزه که درآمد ارزی بالایی نیز در این زمینه دارند به حوزه طبیعت گردی و گردشگری توریسم توجه جدی دارند.

وی همچنین با اشاره به پیش بینی تسهیلات ویژه برای توسعه زیرساخت های گردشگری بیان داشت: در زمینه جذب گردشگر نیز باید فعالان حوزه آژانس ها از همه ظرفیت های کشور در جهت جذب گردشگران بیشتر به طرف استان بهره مند شوند.

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در ادامه  سخنان خود تاکید کرد: در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و همچنین هتل سازی هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد.

طالبیان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه ما در طبیعت گردی استانداردهای خاص خود را داریم گفت: متاسفانه در خیلی از مناطق گردشگری با این موضوع مواجه هستیم که الگوهایی را انتخاب می کنند که از اصالت محیطی خود خارج می شوند.

وی با تاکید بر اینکه در سطح کشور باید رستوران های ویژه لرستان به عنوان برند ایجاد شود گفت: این امر باعث جذب گردشگران بیشتر برای تجربه این فضای اصیل می شود.

نظر شما