شناسهٔ خبر: 26820188 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شهردار منطقه سه شیراز:

طرح توسعه آرامگاه سعدی 20 سال متوقف مانده است

شیراز-ایرنا- شهردار منطقه سه شیراز بزرگترین مشکل این محدوده را طرح توسعه آرامگاه سعدی دانست و گفت: این طرح 20 سال متوقف مانده و مشکلات زیادی برای اهالی شهرک سعدی و شهرداری این منطقه به وجود آورده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا فرود بذرافشان، پنجشنبه در نشست خبری افزود: ساکنان این محدوده به دلیل طرح توسعه آرامگاه سعدی 20 سال است که اجازه ساخت و ساز منازل خود را ندارند و شهرداری نیز بودجه مورد نیاز برای تملک این منازل را در اختیار ندارد و در حال حاضر بیشترین میزان مراجعه های مردمی به شهرداری منطقه سه در این زمینه است.
وی ادامه داد: در سالیان گذشته، تملک هایی به صورت جزیره ای در این منطقه صورت گرفته اما متاسفانه این کار در یک روند مشخص نبوده تا بتوانیم اکنون گره ای از مشکلات مردم این محدوده بگشاییم.
بذرافشان، ورود سرمایه گذار بخش خصوصی را یکی از راهکارهای حل این مشکل دانست و اظهار داشت: نقشه های طرح توسعه آرامگاه سعدی تهیه و اکنون نیز کاربری های درمانی، اداری، اقامتی، فرهنگی و تجاری با هدف آماده سازی بسته های سرمایه گذاری تعریف شده است.
شهردار منطقه سه شیراز، بیان کرد: بسته های سرمایه گذاری که برای طرح توسعه آرامگاه سعدی آماده شده تنها می تواند بخشی از مشکلات این محدوده را کاهش دهد و برای تکمیل این طرح لازم است بودجه ای در سطح ملی برای این کار در نظر گرفته شود.
وی، وجود کوچه های کم عرض و سکونت حدود 15هزار نفر از اتباع افغانستان در منطقه شهرک سعدی و به ویژه اطراف گود گل کنان را از دیگر مشکلات این منطقه شهرداری عنوان کرد و گفت: در حوزه های اجتماعی و فرهنگی کارهای مشترکی با وزارت کشور در این منطقه در حال انجام است که امیدواریم در دراز مدت نتایج خوبی در پی داشته باشد.

** تردد خودرو در محور حافظیه در تمام سال ممنوع شود
شهردار منطقه سه شیراز همچنین اظهار داشت: هدف ما پیاده راه کردن محور حافظیه برای تمام ایام سال است و اینکه به طور کامل این خیابان مسدود و تردد خودرو در آن ممنوع اعلام شود.
بذرافشان ادامه داد: در ایام تعطیلات نوروز 97 محور حافظیه برای عدم تردد خودرو مسدود شد و شهروندان و مسافران نیز از این اقدام کاملا رضایت داشتند.
او گفت: با پیاده راه شدن خیابان حافظیه، فرصت های اشتغالزایی و کسب درآمد نیز ایجاد خواهد شد.
وی افزود: مقاومت اداره هایی که ساختمان های آنها در این محدوده مستقر است، مانع پیاده راه شدن محور حافظیه است در حالیکه شهرداری شیراز و اداره کل ورزش و جوانان تاکنون از این طرح استقبال کرده اند و اگر شورای ترافیک موافقت خود را اعلام کند، یک روزه این خیابان بسته و تبدیل به پیاده راه خواهد شد.
شهردار منطقه سه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: یکی از اولویت های اصلی این شهرداری، انجام تملک ها و ایجاد مسیرهای دسترسی مناسب به بهشت احمدی و آرامستان جدید کلانشهر شیراز است که در این منطقه واقع شده و در ماه های آینده نیز به بهره برداری خواهد رسید.
بذرافشان گفت: منطقه سه شهرداری شیراز حدود یک هزار و 447 هکتار از اراضی این شهر را با 190هزار نفر جمعیت در اختیار دارد.
او اظهار داشت: وجود مراکز فرهنگی و تاریخی غنی نظیر آرامگاه حافظ، سعدی، خواجوی کرمانی و حرم علی ابن حمزه(ع) جایگاه خاصی به این منطقه بخشیده و دروازه قرآن مهمترین ورودی کلانشهر شیراز نیز در این منطقه قرار دارد و اغلب گردشگران در محدوده شهرداری منطقه سه شیراز وارد می شوند که این امر ظرفیت هایی را برای این منطقه ایجاد کرده است.
وی که حدود پنج ماه قبل به سمت شهردار این منطقه منصوب شد، بیان کرد: در ابتدای شروع کار دوره مدیریتی جدید این شهرداری، سه طرح فعال و هفت پروژه بلاتکلیف وجود داشت که هم اکنون افزون بر تعیین تکلیف شدن این طرح ها، 15پروژه جدید دیگر برای این منطقه تعریف شده که پیش بینی می شود تا پایان سال 97 به بهره برداری برسند.
9873 /6118

نظر شما