شناسهٔ خبر: 26820155 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

آذری جهرمی: مدیران خوب اطلاع رسانی نمی‌کنند

منبع: مهر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: باید با فساد برخورد و با مردم همراهی کرد؛ مردم اگر تلاش مسئولان را مشاهده کنند فارغ از نتیجه قدردان این فعالیت ها خواهند بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، محمد جواد آذری جهرمی ظهر امروز در باغملک اظهار کرد: خوزستان همیشه در صف اول ایستادگی و مقاومت برای نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است؛ طبیعی است که خوزستان را مهم تلقی کنیم و همه مسئولان وظیفه دارند توجه ویژه به این استان مهم داشته باشند. این توجه ویژه در حرف نیست و باید در عمل باشد. 

وی افزود: در دولت های مختلف از ابتدای نظام تاکنون اقدامات زیادی برای خوزستان انجام شده هرچند با مشکلات متعددی هم مواجه شده که برخی از آنها طبیعی و بعضی نیز محاسباتی بودند. دخالت هایی که در عرصه طبیعی شده و اشتباهات محاسباتی و مهندسی در طراحی برخی موضوعات بر زیست بوم این استان اثرگذار بوده است.

آذری جهرمی ادامه داد: عدم استفاده از فناوری های نوین و علم روز در زمینه کشاورزی حتی بر شرایط زیست محیطی استان تأثیر گذاشته و خوزستان با مشکلاتی از این دست هم دست به گریبان است. در کنار این مشکلات نباید از توسعه هایی که در خوزستان شکل گرفته و دولت های مخلتف که در زمینه ارائه خدمات و ایجاد رفاه برای مردم فعالیت کردند، بگذریم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: انتظار این مردم بیشتر و به جاست؛ همه مدیون مردم خوزستان هستیم و بر گردن ما حق دارند؛ بنابراین باید تلاش های بیشتری برای حل مشکلات آنها داشته باشیم. اگر هرکسی در حوزه خودش به مسئولیت ها و وظایفش به خوبی عمل کند، قطعا به یک سرانجام خوبی خواهیم رسید. بر همین اساس در حوزه وزارت ارتباطات هم برای استان خوزستان هم یک نگاه ویژه ای برای ایجاد کردیم.

آذری جهرمی با اشاره به سفرهای خود در دولت فعلی به استان خوزستان گفت: تعداد مراجعات من به خوزستان که سه بار به این استان برای سرکشی به پروژه های در حال انجام آمدم نیز خود گواه توجه ویژه وزارت ارتباطات به خوزستان است.

وی افزود: یکی از مشکلات موجود این است که مدیران شاید خیلی خوب اطلاع رسانی نمی کنند؛ گزارش اعلامی مدیرکل بحران خوزستان را سه ماه قبل دریافت و چند مورد اشکال آنتن دهی در نقاط جاده و مناطق کوهستانی برطرف شده است. البته توسعه به خصوص در شمال خوزستان به توجه بیشتری وجود دارد؛ این مناطق با وجود اقدامات اساسی و زیرساختی ولی با دیدگاه قابل قبول هنوز فاصله دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در آخرین سفری که ۲۹ اسفند ماه به استان خوزستان داشتیم با استاندار تصمیماتی گرفتیم که باید اجرا شود؛ همان موقع اعلام کردم که خرداد برای گزارش به مردم دوباره به خوزستان می آیم. با اعتبار ۲۰ میلیاردی مصوب شده دولت برای توسعه ۲۹۵ روستای شمال خوزستان باید تا امروز همه زیرساخت های توسعه این روستاها به اتمام می رسید ولی با توجه به مشکلات ۲۶۴ مورد آن آماده شده است. با مهیا شدن زیرساخت های حوزه ارتباطات در این ۲۶۴ روستا بخش عمده ای از پوشش آنتن دهی جاده ای در مناطق صعب العبور را شاهد خواهیم بود.

آذری جهرمی اضافه کرد: سایت های ۲۷ گانه ای که دایر شد مشکل جاده، برق و دسترسی داشتند اما خدمتگزاران عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات با یک تلاش شبانه روزی و اقدام جهادی در کنار حمایت مسئولان استانی و نمایندگان مجلس موفق شدند طی مدت کوتاهی این پروژه را به اتمام برسانند. بخشی از این روستاها در ایذه و باغملک قرار دارند که مشکلات بسیاری از آنها حل شده است.

وی بیان کرد: در برخی مناطق باید سایت های جدید دایر می شد که اپراتور همراه اول در یک پروژه چهار و نیم میلیارد تومان اعتبار اختصاص و نزدیک به ۱۰ سایت جدید در نقاط اساسی خوزستان تأسیس کرد و امروز در مدار قرار گرفته اند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برای ارتقای تکنولوژی سیستم های قدیمی پروژه ای را تعریف کردیم که نسل چهار در دسترس قرار بگیرد و اعتبار آن نیز ۶۷.۵ میلیارد تومان درنظر گرفته شده است؛ مجموعا ساخت ۲۱ سایت نسل دو، ۴۳ سایت نسل سوم و ۵۵ سایت نسل چهارم پیش بینی شده و در مناطق مختلف راه اندازی شدند. در مناطق جنوبی خوزستان عمده جاده ها تحت پوشش نسل سوم و چهارم هستند و امیدوارم بتوانیم برای مردم شمال خوزستان هم این کار انجام دهیم تا مسیرهای جاده ای آنها نیز فقط نسل دو نباشند.

آذری جهرمی ادامه داد: برای انجام این پروژه ها نیاز به سرمایه گذاری در حوزه زیرساختی از جمله دایر کردن مسیرهای فیبر نوری و ارتقای سیستم ها لازم است که برای این کار نیز بیش از چهار میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شد.

وی با اشاره به اینکه مجموعا ۹۶ میلیارد تومان برای انجام این کارها در خوزستان سرمایه گذاری شده است، ادامه داد: با این سرمایه گذاری ها امروز شاهد ارتباطات مناسب تری برای این استان باشیم؛ امروز تقریبا نزدیک ۶۷ درصد روستاهای خوزستان بزرگ ارتباط مناسب دارند و هنوز ۳۳ درصد برای پوشش کامل قرار دادن کار داریم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: بخش مهمی از شفافیت که پیشگیری کننده از فساد هست، مبتنی بر فناوری اطلاعات است؛ امروز در دنیا دولت هوشمند، همراه و الکترونیک کارساز شده و ضمن جلوگیری از فساد باعث کاهش مراجعات ارباب رجوع هم می شود.

آذری جهرمی با تأکید بر لزوم داشتن مجوز برای انجام امور گفت: فساد تهران را نمی شناسد و در همه جا هست؛ همچنین ساماندهی کسب و کار آسان و چرخه اقتصاد وظیفه حاکمیت است که به آن عمل هم می کند اما تمام این کارها نیاز به شفافیت دارد.

وی گفت: باید با فساد برخورد و با مردم همراهی کرد؛ مردم اگر تلاش مسئولان را مشاهده کنند فارغ از نتیجه قدردان این فعالیت ها خواهند بود. وقتی مردم ببینند که مسئولان سوار ماشین های آن چنانی می شود، اقوام خود را در پست های مختلف به کار می گیرد، دیگر هیچ توضیحی پشت تریبون را نمی پذیرند.

وی عنوان کرد: دشمن همواره تا زمانی که جمهوری اسلامی باشد به آن هجمه وارد می کند؛ اگر هم بخواهیم از جمهوری اسلامی جدا شویم برخورد آنها نه تنها بهتر نمی شود بلکه مانند دیگر کشورهایی مثل افغانستان و پاکستان خواهد بود.

آذری جهرمی با اشاره به وجود انواع و اقسام مشکلات در خوزستان ادامه داد: مردم مناطق جنوب کشور در برابر تجاوز دشمن ایستاند؛ مشکل اول و آخر ما این است که باید رابطه خودمان را با مردم اصلاح کنیم نه اینکه در حرف یک برخورد و در عمل اقدام دیگری داشته باشیم.

نظر شما