شناسهٔ خبر: 26820134 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

وزیر کار: بنده وزیر بیکاران هم هستم

تسنیم : وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه کارگران انقلابی‌ترین قشر جمهوری اسلامی هستند گفت: اجازه نمی‌دهیم تحریم به زندگی مردم آسیب برساند، من وزیر کار هستم و باید از کارگران حمایت کنم بنده وزیر بیکاران هم هستم.

صاحب‌خبر -

علی ربیعی ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان میانه که در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه وظیفه همه مسئولان حمایت از طبقات ضعیف جامعه است، اظهار داشت: ما اجازه نمی‌دهیم تحریم به زندگی مردم آسیب برساند، من وزیر کار هستم و باید از کارگران حمایت کنم بنده وزیر بیکاران هم هستم.

وی با بیان اینکه کارگران انقلابی‌ترین قشر جمهوری اسلامی هستند افزود: مقام معظم رهبری هم اشاره داشتند که طبقه کارگران در وقوع انقلاب اسلامی نقش مهمی ایفا کرده‌اند امروز ما باید بدانیم که فقط پول اشتغال نمی‌آورد بلکه باید کنار پول برنامه‌ریزی و تلاش زیادی جهت اشتغال‌زایی انجام پذیرد.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه "امنیت شغلی کارگران برای ما از اهمیت بیشتری برخوردار است" تصریح کرد: ما ۳ هزار میلیارد تومان برای اعمال سیاست‌های بازار کار در بودجه سال ۹۷ گنجانده‌ایم، فعلاً ما این برنامه را پیاده نکرده‌ایم و مطمئناً زمان اجرا تأثیر مثبتی در تنظیم بازار کار خواهد داشت.

ربیعی در ادامه با اعلام اینکه "تلاش می‌کنیم پلی‌کلینیک تأمین اجتماعی شهرستان میانه را شبانه‌روزی کنیم" خاطرنشان کرد: نمایندگان شهرستان میانه این موضوع را مطالبه کرده و مکاتبات لازم را انجام داده بودند که بنده دستور پیگیری دادم، واقعیت این است که در این مدت سازمان تأمین اجتماعی را با چنگ و دندان اداره کرده‌ایم و امروز این سازمان با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو است.

وی اضافه کرد: اگر وضعیت ما بهتر بود مطمئناً در شهرستان میانه بیمارستان نیز احداث می‌کردیم ولی با کمبود منابع روبه‌رو هستیم، ما در حال حاضر فقط در جنوب استان سیستان و بلوچستان چند بیمارستان را بازسازی کردیم چراکه هیچ امکانات بهداشتی و درمانی در آنجا وجود نداشت، مردم کیلومترها راه می‌رفتند تا خود را به مرکز درمانی برسانند ما تلاش کردیم در مناطق محروم به داد مظلومان برسیم.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه نرخ بیکاری شهرستان میانه قابل‌قبول نیست تأکید کرد: باید بیش از گذشته کار و تلاش کنیم تا بتوانیم با رسیدن به موفقیت‌های کوچک و باز کردن گره مشکلات، زمینه لازم را برای رسیدن به موفقیت‌های بزرگ آماده کنیم و بیش از این شرمنده جوانان نشویم.

ربیعی در پایان با تأکید بر اینکه "ما باید به‌سراغ تعاونی‌ها و افراد نیازمند رفته و به آنان تسهیلات اهدا کنیم" گفت: نباید فقط افراد به ما مراجعه و درخواست وام کنند ما خودمان باید این افراد را شناسایی کرده و از دستشان بگیریم و به آنان تسهیلات بدهیم.

 

نظر شما