شناسهٔ خبر: 26820034 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در گفت و گو با مهر مطرح شد؛

اختصاص اعتبار برای مرمت آثار تاریخی لرستان طی امسال

خرم آباد- معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از اختصاص اعتبار برای مرمت آثار تاریخی لرستان طی امسال خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمد حسن طالبیان در گفت و گو با خبرنگار مهر در سخنانی با تاکید بر لزوم آزاد سازی حریم قلعه تاریخی «فلک الافلاک» اظهار داشت: در این راستا ارتش توافقات لازم را انجام داده است و سپاه نیز تا پایان ۹۷ این امر را انجام می دهد.

وی با بیان اینکه برای تحقق قول ثبت جهانی قلعه «فلک الافلاک» نیاز است که آزاد سازی آن انجام گیرد تصریح کرد: باید امکان مستند سازی ثبت جهانی قلعه فراهم شود.

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه مرمت و استحکام بخشی قلعه طی امسال در اولویت ما قرار گرفته است تا این کار را تا حد زیادی به نتیجه برسانیم تا نگرانی هایی که راجع به قلعه وجود دارد از بین برود گفت: همچنین در لرستان مجموعه بی نظیر از پل های تاریخی وجود دارد که زنجیره ای هستند و به این خاطر ما پایگاهی در این زمینه ایجاد کرده ایم.

طالبیان با تاکید بر اینکه علاوه بر بنای این پل های تاریخی، بحث آزاد سازی حریم این بناها نیز مهم است تصریح کرد: باید کار پایش و به روز شدن مطالعات پل های تاریخی انجام گیرد.

وی تصریح کرد: امسال برای مرمت آثار تاریخی استان به طور حتم اعتبار خواهیم گذاشت، امیدواریم ۳۲ میلیارد تومانی که برای لرستان در نظر گرفته شده تخصیص پیدا کند که بخش زیادی از آن برای مرمت و بخشی نیز برای مطالعات و به سامان کردن محوطه قلعه اختصاص پیدا می کند.

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور همچنین به بحث مرمت خانه های تاریخی لرستان اشاره کرد و گفت: در این راستا بحث مشارکت را داریم و در این رابطه ۵۰ درصد از اعتبارات مورد نیاز از سوی میراث فرهنگی و ۵۰ درصد دیگر نیز از سوی سرمایه گذاران اختصاص پیدا می کند.

نظر شما