شناسهٔ خبر: 26819982 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

صادرات غیرنفتی استان گلستان ۴۱ درصد افزایش یافت

R41471/P1377/S6,70/CT11

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت گلستان با اشاره به افزایش ۴۱ درصدی صادرات غیرنفتی استان گفت: از هفته پیش طرح نظارت بر تنظیم بازار آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گنبدکاووس, حسینقلی قوانلو عصر امروز در همایش روسای اتحادیه‌های صنفی, مدیران صنعت معدن و تجارت شرق گلستان با موضوع بررسی شرایط اقتصادی و مسائل بازار در فرمانداری ویژه گنبدکاووس اظهار داشت: با استفاده از نیروهای مردمی, تعزیرات, بهداشت و دیگر ارگان ها, 2 برابر بازرسین صنعت معدن و تجارت و اصناف, در بازار بازرس خواهیم داشت تا بر روند بازار نظارت کنند.

وی افزود: بازرسان اتحادیه‌ها و اصناف, کارگروه تنظیم بازار هستند  و هدف ما این است که مردم ببینند, معتمدین و نمایندگان آنها بر بازار نظارت دارند و حضور شما سبب آرامش مردم خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان گلستان تصریح کرد: در 3 ماه گذشته درآمد ارزی کشور 20 درصد و صادرات غیرنفتی گلستان 41 درصد افزایش یافته و این نشانه این است که ما اجازه نخواهیم داد تا صادرات نفت قطع شود.

قوانلو تاکید کرد: یک‌‎هزار و 400 قلم کالای فوق لوکس در راستای فرصت برای تولید داخلی ممنوع شد و این امر سبب شد تا حدود 8 میلیارد دلار نیاز ما به کالاهای فوق لوکس کاهش یابد.

وی یادآور شد: حدود 60 هزار واحد صنفی دارای پروانه و فاقد پروانه در گلستان فعالیت دارند و ما برای جلوگیری از یک دهم درصد واحدهای صنفی که احیانا سوءاستفاده کنند, نظارت ویژه بر بازار خواهیم داد و اجازه هیچ‌گونه سوءاستفاده به این واحدها را نخواهیم داد, ضمن اینکه در صورت مشاهده برخورد جدی خواهیم کرد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان گلستان گفت: همه کالاهای اساسی روزانه رصد و نظارت خواهد شد و آمار موجود روزانه به مرکز تهران اطلاع داده می‌شود تا در صورت کمبود, تامین شود.

وی اظهار کرد: برای مبارزه با احتکار و گرانفروشی نیز همکاران ما از ساعت 6 صبح تا 8 شب در بازار حضور داشته و با شماره تلفن 124 ,به صورت شبانه‌روزی آماده هرگونه اخبار مبنی بر احتکار هستند.

قوانلو ادامه داد: حدود 6 قلم کالا شامل, آهن‌آلات, برنج, لاستیک, لوازم خانگی, روغن و شکر که احتمال احتکار آن وجود دارد, نظارت دقیق و منظم خواهد شد, ضمن اینکه اگر مردم مواردی را مشاهده کردند با شماره 124 تماس حاصل کنند.

وی افزود: کارگروه تنظیم بازار بر تجهیزات خط تولید و مواد اولیه تولید, کالاهای اساسی سبد خانوار و کالاهایی که امکان تولید در داخل ندارند, نظارت خواهند داشت.

قوانلو ادامه داد: یک‌هزار و 500 هزار میلیارد تومان نقدینگی دولت است که از این میزان یک‌هزار و 200 هزار میلیارد تومان سپرده مردم در بانک‌ها است که اگر تنها یک ششم آن وارد بخش مسکن شود, یک میلیون نیاز مسکن برطرف خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان گلستان اظهار داشت: 275 اتحادیه در استان گلستان وجود دارد که 124 اتحادیه یعنی حدود نیمی از اتحادیه‌های استان در 7 شهرستان شرق گلستان واقع است.

انتهای پیام/ش

نظر شما