شناسهٔ خبر: 26819929 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در 6 ماه گذشته؛

43 نیروی امنیتی هند در درگیری های کشمیر کشته شده اند

دهلی نو-ایرنا- بر اساس گزارشی که به پارلمان هند ارائه شده است در 6ماه گذشته 100 تروریست و 43 نیروی امنیتی هند در درگیری های ایالت جامو و کشمیر کشته شده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه ' اکونومیک تایمز' در روز پنجشنبه، هانسراج گانگرام اهیر مشاور وزیر کشور هند در گزارش خود افزود: در این درگیری ها همچنین 16 غیر نظامی کشته شده اند. در 6ماه گذشته 256 مورد درگیری میان نیروهای امنیتی و تروریست ها در ایالت جامو و کشمیر اتفاق افتاده است.
مشاور وزیر کشور هند توضیح داد: در سال 2017 تعداد 342 درگیری در ایالت جامو و کشمیر گزارش شده است که در آنها 213 تروریست کشته شده اند. در این درگیری ها همچنین 80 نیروی امنیتی و 40 غیر نظامی کشته شدند.
اما در سال 2016 تعداد 322 مورد درگیری در این ایالت اتفاق افتاده که بر اثر آنها 82 نظامی، 15 غیر نظامی و 150 تروریست کشته شده اند.
این آمار نشان می دهد که با وجود گزارش های حزب حاکم بهارتیا جانتا پارتی ( بی جی پی) مبنی بر موفقیت در کنترل خشونت ها در کشمیر، مردم این منطقه همچنان در یک وضعیت نا امن زندگی می کنند.
حزب بی جی پی سال گذشته ادعا کرده بود که در کنترل موارد خشونت، درگیری ها و اعتراضات در کشمیر موفق بوده است.
ایالت جامو و کشمیر اخیرا شاهد یک تغییر سیاسی بود. دولت ائتلافی بی جی پی و حزب دموکراتیک مردمی به دلیل اختلاف بر سر مساله تروریسم به اتحاد میان خود پایان دادند.
پس از قتل برهان وانی رهبر گروه غیر قانونی حزب المجاهدین توسط نیروهای امنیتی هند در سال 2016، تعداد بیشتری از جوانان کشمیری جذب گروه های شبه نظامی شده اند.
مقامات امنیتی هند بر این عقیده هستند که افرادی که در سال های اخیر به گروه های تروریستی و شبه نظامی در کشمیر پیوسته اند مصمم به مبارزه و پیروزی هستند.
به گفته پلیس ایالت جامو و کشمیر از ماه جولای سال گذشته پس از آغاز ناآرامی های کشمیر بیش از 11 هزار و 500 مورد پرونده علیه جوانان کشمیری تشکیل شده است.
دور جدید درگیری میان پلیس و معترضان در کشمیر،هشتم جولای(18 تیر) سال 2016 اتفاق افتاد. نیروهای امنیتی هند در این روز با دریافت اطلاعاتی در خصوص 'برهان مظفر وانی' فرمانده گروه حزب المجاهدین در نماز جمعه منطقه 'انانتاگ' در ایالت جامو وکشمیر با حضور در منطقه ، وی و دو همراهش را به قتل رساندند.
کشمیر تنها ایالت هند با اکثریت مسلمان است و درگیری میان شبه نظامیان کشمیری و نیروهای امنیتی هند از سال 1989 میلادی بیش از 68 هزار کشته برجای گذاشته است.
شبد*267**1424*9122

برچسب‌ها:

نظر شما