شناسهٔ خبر: 26819900 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نظارت بر توزیع و قیمت کالا در گلستان بیشتر می شود

گنبدکاووس - ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان از اجرای طرح ویژه نظارتی بر توزیع و قیمت کالا بویژه کالاهای اساسی و ارزاق عمومی مردم در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسینقلی قوانلو روز پنجشنبه در جمع روسای اتحادیه های صنفی شرق گلستان که در فرمانداری ویژه گنبدکاووس برگزار شد، اظهار داشت: به دلیل شرایط خاص اقتصادی کشور ناشی از تحریم دشمن چند طرح ویژه نظارتی در این استان اجرا می شود.
وی گفت: این طرح ها در راستای تصمیم ستاد اقتصادی که سران سه قوه در آن حضور دارند، در سطح کشور اجرا و با متخلفان و سوء استفاده کنندگان برخورد قانونی شدید می شود.
قوانلو اضافه کرد: براساس تصمیم ستاد اقتصادی کشور دو کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و تنظیم بازار که پیش از این نیز وجود داشت، با افزایش اختیارات قانونی در استان ها به ریاست استاندار و دبیری سازمان صنعت، معدن و تجارت فعالیت خود را افزایش می دهند.
وی اضافه کرد: جلسات این کارگروه ها بصورت هفتگی در سطح استان و در شهرستان ها به ریاست فرماندار و دبیری روسای ادارات صنعت، معدن و تجارت تشکیل تا بر روند تولید، توزیع و قیمت کالا در بازار نظارت بیشتری باشد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان ادامه داد: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید موظف است تا با اقدامات حمایتی و نظارتی خود اجازه تعطیلی هیچ واحد تولیدی و متعاقب آن بیکاری کارگران را ندهد.
قوانلو گفت: در کارگروه تنظیم بازار نیز نظارت روزانه بر واحدهای توزیعی انجام می شود تا بر تامین و توزیع کالاهای اساسی با قیمت مصوب نظارت داشته و درصورت مشاهده تخلف احتمالی برخورد قانونی لازم انجام شود.
وی با بیان اینکه ستاد اقتصادی کشور از این کارگروه ها حمایت و نیازهای آنان و نیز اقلام مورد نیاز مردم را تامین می کند، اضافه کرد: دولت موظف به تامین ارز مورد نیاز واردات کالاهای مورد نیاز با قیمت مصوب است و در این خصوص جای نگرانی نیست.
قوانلو همچنین اجرای طرح نظارت بر بازار و مبارزه با احتکار و گرانفروشی احتمالی را از دیگر برنامه های کارگروه تنظیم بازار برشمرد و گفت: در این راستا حدود 150 بازرس ادارات صنعت، معدن و تجارت و اتاق های اصناف گلستان به همراه همین تعداد یا بیشتر بازرس افتخاری فعالیت شبانه روزی خواهند داشت.
وی با یادآوری فعالیت حدود 60 هزار واحد صنفی در گلستان و تاکید بر ضرورت تعامل و همکاری بازاریان در طرح های نظارتی افزود: بیشتر بازاریان این استان افراد متدین و با انصاف بوده و همیشه همراه نظام و مردم هستند.
به گزارش ایرنا، عبدالقدیر کریمی فرماندار گنبدکاووس نیز در این جلسه با اشاره به شرایط اقتصادی کشور بر لزوم همکاری بیشتر کسبه و بازاریان در عرضه کالاهای مورد نیاز مردم و نیز پرهیز از گرانفروشی یا احتکار احتمالی تا عبور از این شرایط تاکید کرد.
نیمی از جمعیت یک میلیون و 900 هزار نفری گلستان در هفت شهرستان شرق این استان سکونت دارند که گنبدکاووس به تنهایی 350 هزار نفر جمعیت و 12 هزار واحد صنفی دارد.
/3039/2729

نظر شما