شناسهٔ خبر: 26819863 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با اجرای مولودی خوانی ملادشتی؛

چهارمین جشنواره بین المللی مولودی خوانی هه تاو درسنندج پایان یافت

سنندج- چهارمین جشنواره بین المللی مولودی خوانی هه تاو امروز پنج شنبه با اجرای مولودی خوانی ملادشتی از اقلیم کردستان عراق به کار خود پایان داد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرنگار مهر، چهارمین جشنواره بین المللی مولودی خوانی هه تاو از سری برنامه های موضوعی شانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) که با حضور هنرمندانی از سراسر کشور و اقلیم کردستان عراق از ۲۶ تیرماه در سنندج آغاز شده بود امروز با اجرای مجدد چند گروه مولودی خوانی به پایان رسید.

همه حضار به احترام شهادت ارکان قدیمی از هنرمندان مولودی خوان شهرستان سروآباد که ۴۸ ساعت قبل از افتتاحیه این جشنواره به درجه رفیع شهادت نائل گشته بود، قیام کردند.

دشتی قاسم علی از اقلیم کردستان عراق هم در اختتامیه این جشنواره به مولودی خوانی پرداخت و حس و حال معنوی فراوانی به این مراسم بخشید و مورد استقبال فراوانی هم از سوی شرکت کنندگان در این برنامه قرار گرفت.

کردها موسس مولودی خوانی در جهان هستند

مدیر مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج با اشاره به اینکه سه طایفه به پیامبر اکرم (ص) خدمت کردند، گفت: عرب ها در صذر اسلام، فارس ها در سده های دوم وسوم هجری به بعد با جمع آوری احادیث رسول الله و کردها با مولودی خوانی اوج درجه اخلاص و محبت به رسول الله را نشان دادند.

ماموستا اقبال بهمنی با اشاره به اینکه کردستان مهد علم و عرفان و مولودی خوانی است، عنوان کرد: این خدمت که به عنوان مولودی خوانی در کل جهان اجرا می شود موسس آن کردها بودند.

پیام عزیزی یکی از داوران این جشنواره هم در این مراسم گفت: در این جشنواره به همراه اساتید برجسته این حوزه داوری این دوره را برعهده داشتیم.

وی با اشاره به اینکه هشت گروه و هشت تک خوان برگزیده شدند، بیان کرد: به احترام مردم و تمام گروه ها و تک‌خوان های شرکت کننده ، برگزیدگان در اختتامیه هم اجرا کردند.

وی با بیان اینکه همه کسانی که در این جشنواره شرکت کردند صاحب سبک بودند، ادامه داد: توانایی و خلاقیت زیادی در گروه های این جشنواره مشاهده کردیم و این گروه هاباید به کشورهایی دیگر بروند و خود را نشان دهند.

پیام عزیزی، حسین رضایی نیا، عبدالرحمن غوثی، صادق تعریف و دشتی قاسم علی داوران مرحله نهایی چهارمین جشنواره بین المللی هه تاو بودند.

از گروه های مولودی خوانی آیین از استان فارس به دلیل جوان بودن و ترویج فرهنگ رضوی و گروه بیداد از خراسان شمالی هم به خاطر تحقق شعار جشنواره مورد تجلیل قرار گرفتند.

 گروه  مولودی خوانی برگزیده آرای مردمی گروه یاهو از سنندج  و مولودی خوان تک خوان هم یاسین محمدی بود که از آنها تجلیل شد.

در بخش  مولودی خوانی تک خوانی بر اساس رای هیئت داوران رتبه هشتم را پیام صفوتی از سنندج، رتبه هفتم محمد سهیل میرکی از سنندج، رتبه ششم امیر ملکی از سنندج، رتبه پنجم ابراهیم مشکدان از خراسان شمالی، رتبه چهارم مهران خالدی، رتبه سوم فرید منصوری، رتبه دوم عبدالسلام فاتحی و رتبه اول  حسن یوسف خوانی از بوکان به خود اختصاص دادند.

با رای هیئت داوران در بخش گروه های مولودی خوانی هم گروه کارین به سرپرستی پرویز مندمی از سنندج رتبه هشتم، گروه  کمالات به سرپرستی امیر ابراهیمی از آذربایجان غربی رتبه هفتم ، گروه روژیار به سرپرستی سهیل رحمانی از کرمانشاه رتبه ششم، گروه انواربه سرپرستی محمد فاروق درپور از خراسان رضوی رتبه پنجم، گروه اخوان به سرپرستی فواد زارعی از سنندج رتبه چهارم، گروه  نوای قدسیان به سرپرستی سید سوران حسینی از مریوان رتبه سوم و گروه حزین  به سرپرستی  وریا فرجی از سقز هم رتبه دوم و گروه نوای رحمت به سرپرستی مسعود مرادی از سنندج رتبه اول را از آن خود کردند.

نظر شما