شناسهٔ خبر: 26819846 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تحویل 7000کلاس درس به آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید

همزمان با سال تحصیلی جدید هفت هزار کلاس درس به آموزش و پرورش تحویل می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکزچهارمحال وبختیاری، رئیس سازمان نوسازی،توسعه وتجهیزمدارس کشورگفت:هم اکنون از لحاظ امکانات در مدارس، ۱۱ استان کشور از جمله چهارمحال و بختیاری زیر خط میانگین کشور هستند.   تحویل 7000کلاس درس به آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید

مهرالله رخشانی‌مهر با اشاره به اینکه میانگین فضاهای موجود به ازای هر دانش‌آموز ۵.۲ متر مربع است، افزود: در ابتدای برنامه پنجم توسعه ۷۰ درصد مدارس کشور نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی بود که اکنون به ۳۰ درصد رسیده است وی گفت: این آماره باید به صفردرصدبرسدو ۱۰۰ درصد مدارس مقاوم‌سازی شود.
رخشانی‌مهر با اشاره به اینکه آیین‌نامه اجرایی مربوط به زلزله برای مدارس بعدازسال ۶۸ تدوین شد،گفت:تمام مدارسی که ساخت آن‌ها مربوط به قبل از سال ۶۸ بود در برابر زلزله مقاوم نیستند.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت:درسه ماهه امسال ۹۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی مدارس میان استان‌ها توزیع شد، این سازمان اعتبارات خود را توزیع کرده است.
رخشانی‌مهربا اشاره به اینکه لازم است سه میلیارد دلار از حکم مربوط به برنامه ششم توسعه محقق شود،گفت:با این اعتباربه طور قطع تاپایان دولت دوازدهم مدارس تخریبی و غیر مقاوم نخواهیم داشت، همچنین لازم است برنامه‌ریزی انجام شود تا حدود ۵۰ کلاس درس از مدارس خشتی و گلی را بتوان در دوره تحصیلی جدید به اتمام رساند.

نظر شما