شناسهٔ خبر: 26819787 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

طی مراسمی؛

۲۸ برگزیده جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در رسانه تجلیل شدند

رشت- ۲۸ برگزیده جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در رسانه های کشور با حضور مسئولان طی مراسمی تجلیل شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیین اختتامیه جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در رسانه های کشور بعدازظهر پنج شنبه با حضور مسئولان در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء رشت برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان در این مراسم با بیان اینکه گیلان برای سومین سال متوالی میزبان این جشنواره بوده است، گفت: هرسال استقبال از این جشنواره بیشتر شده و در سال جاری هزار و ۵۱۹ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

فیروز فاضلی اظهار کرد:  آثار ارسالی از ۳۶ روزنامه سراسری، ۲۰ نشریه محلی، ۶ ماهنامه، چهار فصلنامه، ۷۰ پایگاه خبری، ۱۶ خبرگزاری و هفت مرکز صدا و سیمای کشور بوده است.

وی با بیان اینکه در جشنواره امسال بخش شعر رضوی و گرافیک نیز اضافه شده بود، تصریح کرد: در این میان از ۲۸ نفر که در هفت رشته تیتر، سرمقاله و یادداشت، خبر، گزارش، مصاحبه، مقاله و عکس و در بخش‌های آثار رادیویی و تلویزیونی، شعر رضوی و بخش ویژه گرافیک رضوی در رسانه‌ها انتخاب شده و امروز تجلیل ‌می‌شود.

رسانه حلقه واسط میان مردم و مسئولین

معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه فعالان عرصه رسانه و مطبوعات، به عنوان یکی از حلقه‌های واسط اصلی بین مردم و دولت، رکن چهارم دموکراسی محسوب می‌شوند، گفت: امروز بخشی از فعالیت‌ رسانه ها در خصوص هشتمین امام شیعیان متمرکز شده است.

علی اصغر جمشیدنژاد افزود: امروز عرصه رسانه، یکی از عرصه‌های مهمی بین دولت و مردم است، که رسالت بزرگ اطلاع رسانی صحیح را بر عهده دارد.

وی اظهار کرد: سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی وظایف خاصی را دارند که در چارچوب اهداف تعیین شده موظف به انجام امور هستند ولی موفقیت اصلی زمانی حاصل می‌شود که فعالیت فرهنگی در باور و افکار عموم مردم نهادینه شود.

در پایان این جشنواره که با حضور خدام امام رضا (ع) بود از برگزیدگان این جشنواره با اهدای لوح تقدیر شد.

نظر شما