شناسهٔ خبر: 26819749 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

اختصاصی مشرق /

آخرین تحولات میدانی استان درعا/ چراغ سبز گروه‌های تروریستی در استان قنیطره برای تسلیم کامل + نقشه میدانی

نیروهای ارتش سوریه در ادامه عملیات خود در استان درعا موفق شدند چند منطقه را تحت کنترل خود دربیاوردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، آخرین خبرها از تحولات میدانی جنوب سوریه حاکی است، نیروهای ارتش سوریه در ادامه عملیات در استان درعا موفق شدند با عقب راندن عناصر تروریستی، ارتفاعات «حوران و الهش» را به کنترل خود دربیاورند.

نیروهای سوری پس از درگیری‌های سنگین و نفس‌گیر چندساعته توانستند منطقه «کثیف السن» و تیپ «۱۱۲» را در شمال و شرق شهر راهبردی «نوی» به کنترل درآورند و ده‌ها تن از عناصر تروریستی را کشته و زخمی کنند.

گزارش های دیگری از تحولات سوریه:

نظارت پهپادهای ایرانی بر عملیات تبادل شهروندان + تصاویر و نقشه میدانی

استقبال مردم حلب از شهروندانی که پس از ۴ سال طعم آزادی را چشیدند + فیلم

بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده، در جریان پاک‌سازی این مناطق، شماری قابل‌توجهی از عناصر تروریستی به سمت استان قنیطره متواری شدند؛ خبرها حاکی است، نیروهای ارتش خود را برای ورود به شهر مهم و راهبردی «نوی» در جنوب غرب استان درعا آماده می‌کنند.

به گفته، عناصر تروریستی پس از توافق و مصالحه در حال تحویل سلاح‌های سنگین و نیمه سنگین خود به نیروهای ارتش سوریه هستند تا مناطق اشغالی را به سمت شمال سوریه ترک کنند.

به گزارش مشرق، گروه‌های تروریستی در شهر نوی روز گذشته در حالی تصمیم به توافق و مصالحه با نیروهای سوری گرفتند که هم‌قطاری آنان هم در محورهای مختلف شکست‌های سنگینی را متحمل شده‌اند و از تسلیم شدن در برابر نیروهای ارتش خبر دادند.

شهر راهبردی «نوی» در جنوب غرب استان درعا واقع‌شده و دروازه جنوبی برای ورود به استان قنیطره هم به شمار می‌آید؛ این شهر با مرزهای جولان اشغالی فقط ۱۳ کیلومتر فاصله دارد.

از شمال غرب استان درعا خبر می‌رسد، ارتش سوریه دقایقی قبل شهرک «الشیخ سعد»، روستای «الطیره»، ایستگاه «الرباعی» و ارتفاع «عشتره» را در غرب شهرک «الشیخ مسکین» از اشغال عناصر تروریستی خارج کرد.

نیروهای ارتش سوریه تاکنون حدود ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومترمربع از مناطق تحت اشغال تروریست‌ها را در استان درعا به‌طور کامل پاک‌سازی کرده‌اند که معادل ۸۸ درصد مساحت کل استان است.

در حال حاضر، ۱۲ درصد از خاک استان درعا در اشغال گروه‌های تروریستی جبهه النصره، داعش و ارتش آزاد است که مساحتی حدود ۶۰۰ کیلومترمربع را در شمال غرب، غرب و جنوب غرب استان شامل می‌شود.

آخرین وضعیت میدانی استان درعا

از استان قنیطره خبر می‌رسد، گروه‌های تروریستی درصدد هستند با توافق و مصالحه، تمامی مناطق اشغالی را به نیروهای ارتش تحویل دهند و به سمت استان ادلب در شمال سوریه منتقل شوند.

بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده، اگر توافق میان دو طرف به مرحله اجرا برسد، درگیری‌ها در تمامی مناطق استان قنیطره متوقف می‌شود و گروه‌های تروریستی موظف می‌شوند تمامی سلاح‌های سنگین و نیمه سنگین خود را به نیروهای سوری تحویل دهند تا مقدمات انتقال آنان به شمال سوریه فراهم شود.

به گزارش مشرق، عناصر مسلح پشیمانی که خواستار خروج از استان قنیطره نیستند این امکان را خواهند داشت که در مناطق باقی بمانند تا نیروهای ارتش و دولت سوریه به وضعیت آنان رسیدگی کنند.

آخرین وضعیت میدانی استان قنیطره

با اجرای کامل توافق، نیروهای ارتش سوریه تمامی مناطق استان قنیطره را که پس از سال ۲۰۱۱ سقوط کردند را به کنترل خود درمی‌آورد و پس از ۷ سال به نزدیکی مرزهای جولان اشغالی خواهد رسید.

نظر شما