شناسهٔ خبر: 26819567 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه همشهری | لینک خبر

زیدان مدیر یووه می‌شود؟

صاحب‌خبر -

شایعه درباره پیوستن زین‌الدین زیدان به باشگاه یوونتوس فعلا تکذیب شده است اما اگر درصد ناچیزی هم برای صحت این خبر قایل شویم پروژه جذابی از کار در خواهد آمد. رومئو آگرستی خبرنگار نزدیک به باشگاه یووه در پاسخ به شایعات گفته: «این اخبار درباره زیدان را بر اساس واقعیت نمی‌دانم؛ او مدیر ورزشی یووه نخواهد شد.» با این‌حال زیدان که مثل آرسن ونگر هنوز موفق نشده برای فصل آینده تیمی برای خودش پیدا کند، یک روز سرمربی یوونتوس خواهد شد؛ این چیزی است که خودش فصل قبل و پیش از رویارویی رئال با یووه در لیگ قهرمانان اروپا اعلام کرده بود. 
اگر آلگری به پیشنهاد رئال برای جانشینی زیدان پاسخ مثبت می‌داد این اتفاق خیلی زود می‌افتاد و الان زیدان دوباره سرمربی رونالدو بود. یکی از دلایل جدایی زیدان از رئال هم اختلاف نظر او با پرس بر سر فروش رونالدو بود. او فهمیده بود پرس می‌خواهد رونالدو را بفروشد و نیمار را بخرد و زیدان با هر دو مورد مخالف بود. نکته‌ای که احتمال حضور زیدان در باشگاه یوونتوس را محتمل‌تر می‌کند جدا از سابقه یوونتوسی او، انتقال لوکا زیدان، پسر زیدان به این تیم است. لوکا که در آخرین بازی فصل پیش لالیگا موفق شد اولین بازی‌اش را برای تیم بزرگسالان رئال مادرید انجام دهد، حالا با خرید کورتوا از چلسی و فروخته نشدن ناواس و البته جذب یک دروازه‌بان جوان به نام لونین از اوکراین دیگر جایی در تیم بزرگسالان ندارد و می‌خواهد شانس خود را در باشگاه سابق پدرش امتحان کند. این یعنی خانواده زیدان برای ادامه زندگی باید به تورین کوچ کنند و به این ترتیب شایعات گذشته مبنی بر امضای قرارداد بین زیدان با فدراسیون فوتبال قطر برای سرمربیگری تیم‌ملی این کشور در ازای سالی 50میلیون یورو هم فعلا منتفی است. لوکا، پسر دوم زیدان قرار است که فصل آینده در یووه توپ بزند و باید با پرین و شزنی رقابت کند. 

  یوونتوس در‌پی صاف کردن حساب‌ها
آمدن کریستیانو رونالدو به یوونتوس تبعات بسیاری برای این تیم درپی داشته است. درحالی که بسیاری از هواداران بینکونری خوشحال از این انتقال 100میلیون یورویی هستند، سران باشگاه باید به فکر مسائلی مالی باشگاه و همچنین ترمیم خط دفاعی خود باشند. الکس ساندرو در شروع فصل گذشته، بازیکن آماده‌ای نشان نداد، اما رفته‌رفته در طول فصل وضعیت بهتری پیدا کرد و به بازیکنی مطمئن در سمت چپ خط دفاعی یووه تبدیل شد. او فصل گذشته در 39بازی بینکونری به میدان رفت و حتی 4گل نیز به‌ثمر رساند که همگی این گل‌ها در رقابت‌های سریA وارد دروازه حریفان شد. این مدافع برزیلی در فصل16-2015 با امضای قراردادی 5ساله از پورتو به یوونتوس پیوست. 
رقم انتقال او، 26میلیون یورو بود. این مدافع 27ساله در تابستان امسال با دو پیشنهاد جدی از سوی منچستریونایتد و پاری‌سن‌ژرمن روبه‌رو بود و باشگاه یوونتوس نیز به‌دنبال خرید رونالدو برای آنکه تراز مالی‌اش درست باشد و اسیر قوانین سختگیرانه بازی جوانمردانه مالی یوفا نشود، مجبور شد، با رفتن او موافقت کند. درحالی که ژوزه مورینیو سخت به این انتقال چشم دوخته بود، ساندرو ترجیح داد که به PSG برود و با این تیم نیز به توافق رسید. اینکه الکس ساندرو چرا پاریس را به منچستر ترجیح داد، مورد بحث نیست. موضوع این است که ماسیمیلیانو آلگری سرمربی یوونتوس قصد دارد برای فصل آینده چگونه خط دفاعی خود را بچیند، جای بحث است. ابتدای فصل گذشته، دنی آلوس در سال2016 به پاری‌سن‌ژرمن رفت و یک سال بعد هم لئوناردو بونوچی با ترک یوونتوس راهی میلان شد و امسال هم قرار است الکس ساندرو از یووه کوچ کند. به‌نظر می‌رسد که با این شرایط، آلگری باید ابتدا به فکر وضعیت خط دفاعی خود باشد و همه تیم را قربانی کریستیانو رونالدو نکند. آنها برای جای خالی آلوس، سرانجام یک جانشین مناسب یافتند و ژوائو کانسلوی پرتغالی را با 4/40میلیون یورو از اینتر خریدند. با این حال رفتن ساندرو، وضعیت سمت چپ را آشفته می‌کند و اینجاست که یوونتوس باید فکری به‌حال این جناح نیز بکند. 
حالا که ساندرو آهنگ رفتن به PSG را سر داده، مورینیو هم مجبور است که به لوک شاو فرصتی دوباره بدهد تا شانس‌اش را دست‌کم تا نیم‌فصل امتحان کند. آمدن رونالدو به یوونتوس، فعلا در این قسمت اوضاع را به‌کام پاری‌سن‌ژرمن کرده که یک مدافع چپ مطمئن را در اختیار بگیرد. به‌نظر می‌رسد، رفتن ساندرو بهPSG چندان بی‌ارتباط با دنی آلوس هم نباشد. او کسی بود که به نیمار هم در تابستان گذشته، راهنمایی‌هایی در این خصوص ارائه کرد.
از سوی دیگر میلان هم باب مذاکره با گونسالو ایگواین مهاجم 30ساله آرژانتینی یوونتوس را باز کرده است. گفته شده، میلان که تغییراتی در کادر مدیریتی داشته، به‌زودی شاهد تغییراتی در کادر فنی هم خواهد شد و ایوان گتوزو، جای خود را به آنتونیو کونته خواهد داد. البته این صحبت‌ها فعلا در حد شایعه است و شنیده شده که آنتونیو کونته پس از اخراج از چلسی، می‌خواهد یک فصل را به‌صورت تمام و کمال استراحت کند و سپس ممکن است سر از یوونتوس درآورد و جانشین مکس آلگری در فصل20-2019 شود. ایگواین که در جام‌جهانی2018 تنها 132دقیقه برای آرژانتین بازی کرد، با آمدن کریستیانو رونالدو، جیاگاه متزلزی را در یووه خواهد داشت و ممکن است به روی نیمکت منتقل شود. بنابراین، احتمال انتقال او به میلان وجود دارد و این موضوع بازهم کمکی خواهد بود به صاف کردن حساب‌های باشگاه.

نظر شما