شناسهٔ خبر: 26819219 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

توضیح رئیس دفتر رئیس جمهور در مورد سفر ولایتی به روسیه

محمود واعظی گفت: همه این کسانی که رفتند پیام آقای رئیس جمهور را بردند. ما درباره مسئله برجام لازم دیدیم تا سیاست های خود را به کشورهای جهان اعلام کنیم که در این راستا وزارت امور خارجه تعدادی از کشورها و تعدادی از مسئولین را برای ارسال این پیام ها انتخاب کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران؛ رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه آقایان ولایتی و خرازی به انتخاب دولت، پیام رئیس جمهور را به روسای کشورهای جهان منتقل کردند، گفت: لازم دیدیم تا سیاست های خود را به کشورهای جهان اعلام کنیم.

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در خصوص مسائل مطرح شده پیرامون انتخاب علی اکبر ولایتی به عنوان فرستاده ویژه رئیس جمهور به روسیه، اظهار داشت: فرستاده ویژه رئیس جمهور برای سفر به ۲۷ یا ۲۸ کشور را وزارت امور خارجه به ما معرفی کرد و این موضوعی کاملا عادی است و کسانی به نادرستی دنبال پیچیده کردن این مسئله هستند.

وی افزود: همه این کسانی که رفتند پیام آقای رئیس جمهور را بردند. ما درباره مسئله برجام لازم دیدیم تا سیاست های خود را به کشورهای جهان اعلام کنیم که در این راستا وزارت امور خارجه تعدادی از کشورها و تعدادی از مسئولین را برای ارسال این پیام ها انتخاب کرد.

رئیس دفتر رئیس جمهور ادامه داد: برخی از این مسئولین که توسط وزارت امور خارجه و دولت انتخاب شدند مانند خانم ابتکار، خانم جنیدی و آقای اردکانیان از داخل دولت بودند و برخی دیگر هم مانند آقایان خرازی و ولایتی خارج از دولت بودند. برخی نیز مانند شخص آقای ظریف و یا آقایان سرمدی و انصاری از مجموعه وزارت امور خارجه انتخاب شدند و تاکید می کنم که این موضوعی عادی و مبتنی بر روال بود.

واعظی در پایان با بیان اینکه هیچ اتفاق و یا موضوع خاصی در این زمینه وجود نداشته است، اظهار داشت: آقای خرازی که وزیر خارجه قبلی بودند، پیام رئیس جمهور را برای اطلاع رؤسای کشورها از تصمیم ما درباره برجام به ایتالیا، اسپانیا، آلمان، فرانسه، پرتغال و واتیکان بردند و سفر آقای ولایتی به روسیه نیز در همین راستا بوده است.

***

ابوالفضل حسن بیگی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز روز گذشته با اعلام این خبر که «مذاکره ولایتی با پوتین بنا بر درخواست روحانی از رهبر انقلاب انجام شده است»، اظهارداشت: رئیس جمهور با توجه به شرایط فعلی از مقام معظم رهبری کمک خواستند که با توجه به مذاکرات پیچیده و شرایطی که وجود دارد، از شخصیت هایی که تجربیات خوبی دارند برای کمک به دولت استفاده شود. بنا به درخواست آقای روحانی، رهبر انقلاب اجازه دادند که آقای ولایتی به کمک دولت بیاید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه آقای ولایتی در سفر به روسیه ماموریتی از جانب رئیس جمهور را اجرا کرد، گفت: آقای ولایتی پیام رسمی و کتبی رئیس جمهور را به آقای پوتین تسلیم کرد. از سوی دیگر چون رئیس جمهور روسیه علاقه مند به مقام معظم رهبری است، بنابراین آقای ولایتی پیام شفاهی مقام معظم رهبری را نیز به رئیس جمهور روسیه رساند.

انتهای پیام

نظر شما