شناسهٔ خبر: 26819199 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری :

2 خمره دوره ساسانیان در استان مرکزی کشف شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: 2 خمره سفال متعلق به دوره ساسانیان حین حفاری در یکی از روستاهای این استان کشف شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا از اراک ، سیدمحمد حسینی افزود: با کشف این خمره ها، کارشناسان باستان شناسی به محل اعزام و توسط متخصصان محل حفاری ارزیابی شد.

وی اظهار داشت: محلی که این خمره ها در آن یافت شده است تا به حال به عنوان یک منطقه و یا محوطه باستانی، شناسایی نشده بود اما در گذشته با فاصله چند کیلومتری از آن آثاری به دست آمده بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی یادآور شد:گروه باستان شناسی با دقت مطالعات خود را در این محوطه انجام می دهد تا بر اساس یافته ها در خصوص این منطقه اظهار نظر شود.

حسینی گفت: خمره های کشف شده در محل انجام یک طرح عمرانی پیدا شده و این اشیای تاریخی به یکی از موزه های استان منتقل شده است تا مرمت و کارشناسی روی آن ها انجام شود.

وی افزود: این خمره ها در گمانه زنی اولیه باستان شناسان متعلق به دوره ساسانی هستند که پس از مرمت های مورد نیاز در موزه های استان به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی اظهارداشت: خمره هابرخی شواهد تاریخی از جمله تکه هایی متعدد از خمره های ذخیره ای درشت اندام و ظروف آشپزخانه ای خرد شده و خمره ای بزرگ و دهان باز به طور سالم کشف شده است.

 

نظر شما