شناسهٔ خبر: 26819102 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

به مناسبت روز ادبیات کودک‌ونوجوان؛

دومین دورهمی سالانه‌ باشگاه کتاب افق برگزار شد

دومین دورهمی سالانه‌ باشگاه کتاب افق به مناسبت گرامیداشت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، دومین دورهمی سالانه‌ باشگاه کتاب افق به مناسبت گرامیداشت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان، عصر دیروز چهارشنبه با حضور نویسندگان و مترجمان و تصویرگران خانه‌ فرهنگ و هنر واژه برگزار شد.

این جشن با شعار «من و کتابم آرزوها را ممکن می‌کنیم» و با هدف ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، فرصتی برای کودکان و نوجوانان بود تا با پدیدآورندگان کتاب‌ معاشرت و گفت‌وگو کنند.

شهرام اقبال‌پور، محمود برآبادی، محبوبه نجف‌خانی، مهدی حجوانی، فرح بهبهانی، پرناز نیری، محمدرضا شمس، مهدی رجبی، اسدلله امرایی، مجید راستی، زهرا موسوی، مریم محمدخانی، آتوسا صالحی، مژگان کلهر، فرمهر منجزی، شقایق قندهاری، مریم منتصرالدوله، مرجان مهدی‌پور، سمیه علیپور، سحر خراسانی، سیدعلی خواسته، عاطفه ملکی‌جو، لاله جعفری، ریحانه جعفری، محمدرضا مرزوقی، ثمین نبی‌پور و فرزاد فربد از جمله نویسندگان، مترجمان و تصویرگرانی بودند که در این دورهمی حضور داشتند و به شکل‌گیری تجربه‌ای جدید برای اعضای باشگاه کتاب افق کمک کردند.

در این مراسم، گزارشی درباره‌ فعالیت‌های اعضای باشگاه کتاب افق در سال گذشته ارائه شد. این باشگاه که از تیرماه ۹۶ با ۱۲ عضو شروع به کار کرد، به جهت‌دهی به فعالیت‌های اعضا در شبکه‌های اجتماعی پرداخت و محتوای متنی، تصویری، صوتی و ویدیویی با محوریت کتاب را در دستور کار قرار داد.

حضور نوجوانان کتاب‌خوان به عنوان راهنمای کتاب در غرفه‌ نشر افق در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، راه‌اندازی رادیو فندق و برگزاری کارگاه‌های تابستانی در زمینه‌ نویسندگی، ترجمه، تصویرگری و ترویج کتاب‌خوانی از دیگر فعالیت‌های باشگاه کتاب بود که در این گزارش نام‌برده شد.

در بخش بعدی این دورهمی، اعضای فعال سال نخست فعالیت باشگاه کتاب افق و اعضای جدید معرفی شدند و به فاطمه حیدری، زهرا قاسملو، محمدرضا فرهادی، کیمیا محمدزاده، نرگس داستانگو، فاطمه فیضی، نرگس‌سادات علوی، مریم جوان‌فکر شهری، بیتا محمدهاشم، زهرا نظری، کیمیا حامدی بصیر، فاطمه‌سادات حسینی، فاطمه شریعتی، آرمان حسین‌نژاد، نگار فتحی‌زاده، مهتاب جوادی‌مقدم، صبا سلطانی، هانیه سلطانی، عطیه حدادی، پریشاد پوررجب، نازنین رضایی‌نوری، لادن میرزاخلیلی و فاطمه نظری کارت‌های عضویت طلایی، بنفش و کتاب هدیه شد.

نظر شما