شناسهٔ خبر: 26819090 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس:

قطار گردشگری «تهران - بیشه» در لرستان راه اندازی شود

خرم آباد- نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قطار گردشگری «تهران - بیشه» در لرستان راه اندازی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مجید کیانپور ظهر امروز پنجشنبه در دیدار فعالان حوزه گردشگری لرستان با رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور با تاکید بر ضرورت اختصاص تسهیلات ارزان قیمت به حوزه گردشگری لرستان اظهار داشت: در این صورت است که لرستان تبدیل به مقصد گردشگری می شود.

لزوم تعیین تکلیف هتل های مصادره شده از سوی بانک ها

وی با اشاره به تملک برخی از زیرساخت های حوزه گردشگری و هتل های لرستان از سوی بانک ها عنوان کرد: در حال حاضر دهها زیر ساخت و هتل استان از سوی بانک ها مصادره و تملک شده است.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تعیین تکلیف این هتل ها از سوی بانک ها بیان داشت: در حال حاضر هتل هایی در خرم آباد، دورود و بروجرد از سوی بانک ها تملک شده و این در حالیست که رها شده اند و از آنها استفاده نمی شود.

کیانپور تاکید کرد: بانک ها این هتل ها و زیرساخت های گردشگری را که مصادره کرده اند را راه اندازی کنند در غیر اینصورت آنها در قالب مزایده تا اجاره به شرط تملیک واگذار کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت توجه به حوزه محیط زیست در مناطق گردشگری لرستان بیان داشت: در حال حاضر مناطقی مانند دریاچه گهر در حال تخریب بوده و جنگل ها، پوشش گیاهی و ... این مناطق در حال نابودی هستند.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر روند تخریب ها در دریاچه گهر ادامه داشته باشد تا ۲۰ سال آینده این دریاچه از بین می رود.

قطار «تهران - بیشه» در لرستان راه اندازی شود

کیانپور با تاکید بر اینکه این تخریب ها و عدم توجه به آن موجب می شود که در ثبت جهانی این دریاچه دچار مشکل شویم عنوان کرد: همچنین باید زیرساخت های گردشگری متناسب با ظرفیت های موجود در استان ایجاد شود.

وی با تاکید بر اینکه لرستان سرزمین پل های تاریخی ایران است ادامه داد: در استان هزار و ۸۰۰ پل تاریخی وجود دارد که می طلبد اقدامات لازم برای مرمت آنها صورت گیرد.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی همچنین بر ضرورت راه اندازی قطار «تهران - بیشه» در استان تاکید کرد.

کیانپور همچنین با اشاره به اینکه از مجموع ۱۵۰ رشته صنایع دستی لرستان ۹۰ مورد آنها منسوخ شده است گفت: باید زمینه احیای صنایع دستی و ۶۰ رشته دیگر که در استان وجود دارد محیا شود چرا که در حال حاضر صنایع دستی لرستان در استان های دیگر تولید می شود و در لرستان به فروش می رسد.

نظر شما