شناسهٔ خبر: 26819021 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی:

هوای اراک در وضعیت ناسالم قرار گرفت/ غلظت ذرات معلق بیش از حدمجاز

اراک- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: هوای شهر اراک به علت افزایش غلظت ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون، برای دومین روز متوالی در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

صاحب‌خبر -

رضا میرزایی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شاخص میزان غلظت ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون در هوای اراک، روز چهارشنبه ۲۷تیرماه، ۱۱۸ اندازه گیری شد که بیانگر وجود وضعیت هوای ناسالم برای گروه های حساس بود.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی بیان کرد: میزان غلظت ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون در هوای اراک روز پنجشنبه ۲۸تیرماه نیز با تداوم وجود ذرات، ۴۸میکروگرم بر مترمکعب اندازه گیری شد که فراتر از حد مجاز است.

میرزایی افزود: حد استاندارد میزان غلظت ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون در هوا، ۳۵میکروگرم بر مترمکعب است، بنابراین طی روز جاری وضعیت هوای ناسالم برای گروه های جمعیتی حساس در شهر اراک اعلام می شود.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی خاطرنشان ساخت: کیفیت نامناسب هوا و وضعیت ناسالم برای گروه های حساس، شرایطی است که برای کودکان، بیماران و افراد سالخورده زیان بار بوده و این شهروندان به جز موارد ضروری باید از رفت و آمد در محیط شهری خودداری کرده و یا در صورت ناچار بودن به تردد، حتما از ماسک مناسب استفاده کنند.

نظر شما