شناسهٔ خبر: 26819020 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس سازمان اوقاف:

امامزادگان موجب تقویت هویت دینی و ملی شده اند

کرج -ایرنا- رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت که وجود امامزادگان در کشور موجب تقویت هویت دینی و ملی ما شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید سرزده از امامزادگان حسن (ع)، محمد (ع) وعبدالله (ع) شهرستان کرج که همزمان با روز ملی تکریم امامزادگان انجام شد، در گفت وگو با ایرنا افزود: اگر به دنبال آرامش هستیم، یکی از مکان هایی که در دوران اضطرار و پریشانی می توانیم به آنها مراجعه کنیم وجود همین امامزادگان است.
وی اضافه کرد: ملت مسلمان ایران به اسلام، قرآن و اهل بیت (ع) اعتقاد دارند و این جزیی از هویت دینی و ملی ما است و ملتی که هویت خود را از دست بدهد هیچ چیز ندارد.
محمدی گفت: گاها دیده می شود افرادی که از نظر دینی خیلی مذهبی نیستند اما به وجود همین امامزادگان اعتقاد دارند و در واقع با وجود امامزادگان آرامش می گیرند.
وی ادامه داد: اگر به دنبال امید، آرامش و اطمینان خاطر هستیم باید به قرآن و اهل بیت (ع) و فرزندان شان که تعدادی از آنها در کشور ما هستند پناه ببریم.
محمدی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: با توجه به نقش بی بدیل امامزادگان نیاز است تا توسط مبلغین و اصحاب رسانه و با برگزاری مراسم های تکریم امامزادگان هر چه بیشتر در خصوص مقام و منزلت آنها برای مردم بیان شود.
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اجرای طرح های عمرانی در کنار امامزادگان با هدف خدمات رسانی به مردم خاطر نشان کرد: این اقدامات به خصوص در مناطق محروم و برای زدودن چهره فقر و ارایه خدمات به مردم است و اینکه برخی در فضای مجازی مطرح می کنند که در کنار امامزاده استخر می سازند این در حالی است که این اقدامات برای بهره مندی مردم و بویژه جوانان است.
محمدی با بیان اینکه برای توسعه فعالیت های عمرانی نیازمند کمک خیرین هستیم، گفت: عمران و آبادانی در کنار این امامزادگان و ایجاد فضاهای فرهنگی،تفریحی و ورزشی بزرگی برای محرومیت زدایی و کمک به مردم است.
وی در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع به قطب فرهنگی افزود: در این زمینه جهت گیری و برنامه ریزی های خوبی صورت گرفته و در نظر سنجی از مردم و زایران از این حرکت احساس رضایت دارند اگر چه با نقطه مطلوب مد نظر رهبری فاصله داریم.
روزپنجم ذی القعده به عنوان روز ملی تکریم از امامزادگان نامگذاری شده است.
7414/1535

نظر شما