شناسهٔ خبر: 26818983 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شهر کرمانشاه با کمبود مخازن آب مواجه است

کرمانشاه - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه اعلام کرد: در شهر کرمانشاه با مشکل کمبود مخازن آب روبرو هستیم که همین موضوع منجر به قطعی آب برخی از مناطق می شود.

صاحب‌خبر -

علیرضا تخت شاهی روز پنجشنبه در ستاد مدیریت بحران که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: به دلیل کمبود مخازن مجبوریم که آب برخی از مناطق شهر کرمانشاه را در ساعاتی از شب قطع کنیم تا مخازن برای مصرف روزانه آبگیری شوند.
وی عنوان کرد: در برخی از مناطق شهری همچون منطقه 22 بهمن نیز پنجشنبه ها برای ساعتی آب را قطع می کنیم تا در زمان افزایش مصرف خانواده ها بتوانیم جوابگوی نیاز مردم باشیم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کرمانشاه، کمبود مخازن آب را یکی از مهمترین مشکلات پیش روی این شهر دانست و گفت: در صورتی که برق سیستم های پمپاژ آب قطع شود، آب موجود در مخازن سطح شهر کرمانشاه تنها پس از 20 دقیقه تمام خواهد شد و با قطعی آب نیز روبرو می شویم.
تخت شاهی ، با اشاره به اینکه 11 درصد آب مورد نیاز 33 شهر در استان کرمانشاه توسط منابع سطحی و باقی مانده توسط منابع زیرزمینی تامین می شود، گفت: مردم کرمانشاه در تیر ماه امسال 280 هزار متر مکعب آب مصرف کردند در حالی که این میزان در سال گذشته 220 هزار متر مکعب بوده است.
وی با بیان اینکه در مناطق زلزله زده از آب آشامیدنی برای ساخت و ساز استفاده می شود، گفت: میزان مصرف آب در شهر سرپل ذهاب در تیر ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2.7 برابر شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه، همچنین نسبت به آبیاری فضای سبز با استفاده از آب تصفیه شده انتقاد کرد و گفت: در 40 نقطه از سطح شهر کرمانشاه برای آبیاری فضای سبز از آب تصفیه شده استفاده می شود.
تخت شاهی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه کرمانشاه بیشترین مشترکان غیرمجاز آب را در سطح کشور دارد، گفت: تاکنون بیش از 2 هزار مشترک غیرمجاز در سطح این شهر شناسایی شده اند.
مدیرعامل شرکت آب و فضلاب شهری کرمانشاه ، با بیان اینکه قطعی برق برای تاسیسات انتقال آب مشکلات جدی ایجاد خواهد کرد، گفت: هماهنگی های ویژه ای انجام شده تا قطعی برق تاسیسات انتقال آب به حداقل برسد.
تخت شاهی در بخش دیگری از صحبت های خود در باره اقدام های انجام شده به منظور تامین آب مناطق شهری استان، عنوان کرد: از سال گذشته تاکنون به منظور تامین آب شرب شهروندان 11 حلقه چاه ایجاد و وارد چرخه مصرف شده است.
وی افزود: سال گذشته به منظور تامین آب شهر کنگاور با مشکل جدی روبرو بودیم که خوشبختانه این مشکل امسال به صورت کامل برطرف شده است.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 2 هزار و 622 روستا و 32 شهر است.
7445/8066

نظر شما