شناسهٔ خبر: 26818974 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس خبرداد:

استیضاح وزیر آموزش و پرورش کلید خورد/ اجرایی شدن بیمه خبرنگاران

نصر: نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس گفت: در صورت عدم توجه به معیشت معلمان استیضاح وزیر آموزش و پرورش را امضا خواهم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر به نقل از فارس، سیدحمزه امینی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: معلم مقام شامخ گرفتن و کادو نمی‌خواهد بلکه حفظ شخصیت و حقوق مکفی می‌خواهد.

عضو فراکسیون فرهنگیان بر تلاش وزیر آموزش و پرورش برای حفظ گویش‌های محلی تاکید کرد و افزود : باید این گویش‌ها حفظ شود نه اینکه حذف شوند.

وی، اجرایی شدن زبان ترکی در مدارس و دانشگاه‌های استان‌های آذری‌نشین  را خواستار شد و از وزیر آموزش و پرورش خواست برای تحقق این امر تلاش‌های مناسب را انجام دهد نه اینکه سنگ‌اندازی کند.

وجود آرسینیک در آب شرب شهر هشترود

امینی از وجود آرسینیک در آب شرب شهر هشترود اظهار نگرانی کرد و گفت: آرسینیک موجود در آب شرب، سلامت نسل جدید و آینده را تهدید می‌کند و باید هرچه زودتر سد «کلقان» آبگیری شود تا از این طریق آب شرب شهر هشترود تامین شود.

وی اظهار داشت: به روستاها آن چنان که باید رسیدگی نشده است و از دولت انتظار رسیدگی را داریم.

 ساخت کارخانه اکسید تیتانیوم با هزینه 46 میلیارد تومان در هشترود

امینی، از ساخت کارخانه اکسید تیتانیوم با هزینه 46 میلیارد تومان در هشترود خبر داد و گفت: تولید آهن اسفنجی، احداث کارخانه ریل آسانسور، استمهال وام‌های عقب افتاده کشاورزان محدوده پایاب سد سهند، اختصاص 15 میلیارد تومان وام کم بهره به افراد خسارت دیده از سیل هشترود و 3 میلیارد برای سیل زدگان چاراویماق، تلاش برای سالم سازی آب شرب هشترود و 52 روستا از جمله کارهای انجام شده در طول 2 سال گذشته در منطقه است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، از احداث بخش دیالیز بیمارستان چاراویماق با هزینه 350 میلیون تومانی تا هفته دولت خبر داد.

امینی گفت: در جلسه‌ای که با وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی داشتیم به‌زودی بیمه خبرنگاران اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما