شناسهٔ خبر: 26818933 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر امور آزمایشگاه‌های محیط زیست اصفهان:

هوای اصفهان در وضعیت سالم ثبت شد/شاخص کیفی ۷۹

اصفهان - مدیر امور آزمایشگاه‌های محیط زیست اصفهان گفت: هوای اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۱۲ ظهر امروز با میانگین شاخص کیفی ۷۹ در وضعیت سالم ثبت شد.

صاحب‌خبر -

بابک صادقیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هوای اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۱۲ ظهر امروز با میانگین شاخص کیفی ۷۹ در وضعیت سالم ثبت شد.

وی با بیان اینکه شاخص کیفی آلایندگی در تمامی ایستگاه‌های سنجش آلایندگی شهر اصفهان در وضعیت سالم ثبت شده است، افزود: هوای اصفهان در خیابان دانشگاه با ۷۷، چهارباغ خواجو ۷۷، استانداری ۷۷، احمد آباد ۷۵، پروین ۹۲ و بزرگراه خرازی ۸۲ در وضعیت سالم ثبت شده و در رودکی نیز در وضعیت زرد است.

کیفیت هوا در شهرستان‌های استان سالم است

رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به اینکه کیفیت هوا در شهرستان‌های استان اصفهان نیز در وضعیت سالم گزارش شده است، ادامه داد: در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۱۲ ظهر امروز، کیفیت هوا در خمینی شهر با میانگین شاخص کیفی ۷۴، مبارکه ۶۰، نجف آباد ۷۴ در وضعیت سالم است و در سجزی، کاشان و شاهین شهر نیز در وضعیت زرد گزارش می‌شود.

گفتنی است شاخص کیفی هوا در بازه صفر تا ۵۰ نشانه هوای پاک، ۵۰ تا ۱۰۰ نشانه هوای سالم، ۱۰۰ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (افراد دچار بیماری‌های قلبی تنفسی، کودکان و افراد میانسال و زنان باردار و غیره) و ۱۵۰ تا ۲۰۰ نشانه وضعیت ناسالم برای عموم مردم است.

نظر شما