شناسهٔ خبر: 26818762 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سردار فضلی:

عاقبت به خیری با اطاعت از ولی‌فقیه حاصل می‌شود/سپاه و بسیج مکمل یکدیگر هستند

فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) گفت: عاقبت به خیری در دنیا و آخرت فقط در اطاعت محض و مطلق از ولی‌فقیه حاصل می‌شود چراکه گفتار و اعمال ولی‌فقیه تنها برای رضایت الهی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سردار علی فضلی ظهر امروز در مراسم پایان دوره دانشجویان دوره ۳۸ شهید عبدالله معیل که در مرکز پاسداری علویون برگزار شد با اشاره به پذیرش قطعنامه ۵۹۸ توسط امام خمینی (ره) گفت: قطعنامه ۵۹۸ در روز ۲۹ تیرماه ۱۳۶۶ تصویب شد و پس از یک سال در ۲۷ تیرماه ۱۳۶۷ با پذیرش رسمی از سوی جمهوری اسلامی به جنگ بین ایران و عراق خاتمه داد.

وی با اشاره به انجام عملیات مرصاد توسط منافقین اظهار کرد: چند روز پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸، منافقان با حمایت ارتش عراق عملیات مشترک خود را به سمت کرمانشاه شروع کردند و قصد داشتند پس از تصرف کرمانشاه همدان و تهران را نیز تصرف کنند که در نهایت با ایستادگی و مقاومت رزمندگان و مردم شکست خوردند.

فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) با بیان اینکه تعداد نیروهای منافقان حدود ۵ هزار نفر بود خاطرنشان کرد: منافقان با سلاح‌های روز و پیشرفته یک جنگ سخت را علیه نظام اسلام رقم زدند اما با مقاومت مردم و رزمندگان مواجه شدند و در نهایت نیز شکست خوردند.

وی با بیان اینکه زمانی که به عملیات مرصاد نگاه می‌کنیم چیزی جز لطف و عنایت خداوند نمی‌بینیم ادامه داد: سپاه اسلام با تمام قدرت و وجود خود در مقابل منافقان ایستادگی کردند و همین مسئله موجب تضعیف روحیه منافقان و شکست آن‌ها شد.

فضلی گفت: در عملیات مرصاد حدود ۳ هزار نفر از منافقان اسیر و حدود ۲ هزار نفر نیز به هلاکت رسیدند؛ امروزه نیز مشاهده می‌شود که منافقان همراه آمریکایی‌ها هستند و حمایت می‌شوند.

وی با بیان اینکه نباید از مکر و حیله دشمن غافل شویم عنوان کرد: باید به اینکه نکته توجه کنیم که هرگاه ایمان و باور به دین و خدا داشته باشیم و خالصانه عمل کنیم به پیروزی و موفقیت خواهیم رسید و شکست منافقان در عملیات مرصاد نیز نتیجه مقاومت و ایستادگی رزمندگان بود.

فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) با بیان اینکه در دفاع مقدس رزمندگان مشکلات و سختی‌های زیادی را تحمل می‌کردند گفت: در زمان دفاع مقدس روزانه حدود ۱۵ هزار قالب یخ نیاز داشتیم که تأمین این حجم از یخ در خوزستان ممکن نبود و به همین دلیل از بسیاری شهر‌های مختلف برای رزمندگان یخ ارسال می‌شد البته بارها نیز پیش آمده بود که در گرمای طاقت‌فرسا با کمبود یخ مواجه می‌شدیم اما رزمندگان با ایثار و فداکاری خط مقدم را اولویت می‌دانستند.

وی افزود:‌ اعتقاد دارم زیباترین قطعه تاریخ انقلاب در پذیرش قطعنامه ۵۹۸ رقم خورد چراکه دشمن بر این باور بود که پذیرش قطعنامه موجب ایجاد نافرمانی در کشور می‌شود اما زمانی که فرمان ولی‌فقیه رسید، صدها هزار رزمنده دست از مبارزه کشیدند و انگشت‌های خود را از ماشه‌ سلاح‌ها برداشتند؛ بدون تردید گوش به‌فرمان ولی‌فقیه بودن رزمندگان اتفاقی بسیار زیبا در تاریخ انقلاب اسلامی بود.

فضلی خطاب به دانشجویان دانشگاه امام حسین (ع) بیان کرد: همه شما باید به این نکته مهم توجه داشته باشید که سپاه و بسیج لازم و ملزوم و مکمل یکدیگر هستند و هر دو باید وجود داشته باشند به همین دلیل شما نیز باید همواره روحیه بسیجی خود را حفظ کنند.

وی ادامه داد: همواره باید مراقب باشیم چراکه دشمن به دنبال این است که ما را در تردید و بی‌بصیرتی قرار دهد؛ همچنین باید مراقب باشیم تا میان ما و ولی‌فقیه شکاف و فاصله ایجاد نشود و اجازه ندهیم تا دشمن به اهداف خود دست پیدا نکند.

فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) خاطرنشان کرد:‌ عاقبت به خیری در دنیا و آخرت فقط در اطاعت محض و مطلق از ولی‌فقیه حاصل می‌شود چراکه گفتار و اعمال ولی‌فقیه تنها برای رضایت الهی است و به همین دلیل باید همواره گوش به‌فرمان ولی‌فقیه باشیم.

وی با اشاره به نقش آموزش در اجرای مؤثر مأموریت‌های سازمانی گفت: اگر آموزش وجود نداشته باشد، مأموریت‌ها به خطر می‌افتد به همین دلیل آموزش اهمیت بسیار زیادی دارد؛ در دوران دفاع مقدس ممکن نبود که یک شب را بدون فعالیت‌های آموزشی و حتی گاهی اوقات برای یک عملیات حدود ۶ ماه آموزش داشتیم.

فضلی در پایان با بیان اینکه تربیت و آموزش باید همواره در طول خدمت ادامه داشته باشد گفت: به‌هیچ‌وجه نباید از آموزش غافل شویم و باید توجه داشته باشیم که همواره از آموزش  بهره‌مند شویم؛ همچنین علاوه بر آموزش‌های نظامی، توجه به آموزش‌های بصیرتی نیز برای مقابله با هجمه‌های سنگین رسانه‌ای دشمن ضروری است.

انتهای پیام/و

نظر شما