شناسهٔ خبر: 26818720 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سرانجام رئیس دبیرخانه کمیسیون انتخابات افغانستان تعیین شد

R36461/P36446/S8,87,1413/CT12

درحالی که کمتر از سه ماه به زمان برگزاری انتخابات پارلمانی باقی مانده است ارگ ریاست‌جمهوری افغانستان رئیس دبیرخانه کمیسیون انتخابات این کشور را تعیین کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، پس از گذشت حدود دو ماه از استعفای «شهلا حق‌پرست» ارگ ریاست جمهوری افغانستان «احمدشاه زمان‌زی» را به‌عنوان رئیس جدید دبیرخانه کمیسیون انتخابات افغانستان تعیین کرد.

«سید حفیظ‌الله هاشمی» سخنگوی کمیسیون انتخابات افغانستان به «خبریال» گفت این کمیسیون فهرستی از نامزدان برای ریاست دبیرخانه کمیسیون انتخابات به دولت افغانستان ارائه کرده بود.

وی افزود: نهایتاً رهبری دولت افغانستان احمدشاه زمان‌زی را به‌عنوان رئیس جدید دبیرخانه کمیسیون انتخابات افغانستان تعیین کرد.

پیش از این «خالد فهیم»، «جاوید حبیبی» و «عبدالبصیر عظیمی» برای سرپرستی ریاست دبیرخانه کمیسیون انتخابات معرفی شده بودند که مورد تأید ارگ ریاست جمهوری افغانستان قرار نگرفت.

گفتنی است که حق‌پرست سرپرست سابق دبیرخانه کمیسیون انتخابات افغانستان در واکنش به استفاده از کپی شناسنامه در روند ثبت‌نام رأی‌دهندگان برای حضور در انتخابات این کشور از سمت خود استعفا داد.

رئیس جدید دبیرخانه کمیسیون انتخابات در حالی تعیین شد که کمتر از 3 ماه به زمان برگزاری انتخابات باقی مانده است و مسئولیت بخش بزرگی از امور عملیاتی برگزاری انتخابات به‌عهده ریاست دبیرخانه این کمیسیون است.

انتهای پیام/.*

نظر شما