شناسهٔ خبر: 26818592 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افزایش آمار عمل جراحی تعویض مفصل در کشور

رئیس انجمن علمی جراحان ارتوپدی ایران گفت : در طرح تحول سلامت متاسفانه به شدت آمار عمل جراحی تعویض مفصل افزایش یافت که این میزان عمل خارج از عرف است.

صاحب‌خبر -

افزایش آمار عمل جراحی تعویض مفصل در کشوربه گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، محمد رازی امروز درپنجمین کنگره ارتوپدی منطقه‌ای شمال ایران در تبریز گفت: در هیچ جای دنیا به اندازه ایران عمل جراحی تعویض مفصل انجام نمی شود و ضرورت دارد این گونه اعمال جراحی منطقی مدیریت شود.
رئیس انجمن علمی جراحان ارتوپدی ایران رایگان شدن عمل جراحی تعویض مفصل در مراکز دولتی را عامل افزایش میزان این عمل جراحی در اجرای طرح تحول سلامت ذکرکرد و گفت: به هیچ وجه مشکل کمبود پروتز مفصل در کشور وجود ندارد .
این متخصص ارتوپدی همچنین افزود: حوادث و شکستگی‌ها می‌تواند از دلایل آسیب به مفصل زانو و لگن باشد ولی مهمترین و بیشترین مشکلی که سبب تعویض مفصل می‌شود آرتروز‌هاست که از سن میانسالی تا کهنسالی افراد را گرفتار می‌کند.
دبیر علمی پنجمین کنگره ارتوپدی منطقه ای شمال ایران هم گفت : در این کنگره سه روزه جدیدترین دستاوردهای علمی در حوزه‌ های مختلف ارتوپدی از جمله شکستگی‌های اندام فوقانی و تحتانی، مفصل ران و زانو و ارتوپدی اطفال و شانه مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.
دکترعلیرضا صادق‌پورافزود: بیش از 50مقاله علم پزشکی ارتوپدی در روزهای برگزاری این کنگره به صورت سخنرانی و پانل های تخصصی ارائه خواهد شد.
همزمان با این کنگره ، چهاردهمین سمینار ارتوپدی شاخه آذربایجان نیزاز روز گذشته در تبریز آغاز بکار کرده است.

 

نظر شما