شناسهٔ خبر: 26818403 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مسابقات کاراته دانشجویان جهان/

2 نشان طلا و سه برنز در انتظار دانشجویان ایرانی

تهران- ایرنا- نخستین روز از رقابت های‌ کاراته دانشجویان جهان در حالی امروز (پنجشنبه) در کوبه ژاپن پیگیری شد که پنج نماینده ایران راهی دیدارهای نهایی و رده بندی شدند تا شانس خور را برای کسب 2 نشان طلا و سه برنز بیازمایند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، نخستین روز برگزاری یازدهمین دوره رقابت‌های کاراته دانشجویان جهان امروز در دو بخش کومیته و کاتای انفرادی مردان و زنان پیگیری شد که دو ورزشکار ایران راهی دیدار فینال شدند تا برای مدال طلا مبارزه کنند و سه نماینده دیگر کشورمان نیز برای کسب مدال برنز در دیدار رده بندی مبارزه می کنند.
در بخش مردان در کاتای انفرادی ابوالفضل شهرجردی در پیکار اول حریفی از چین را 5 بر صفر شکست داد، در سه بازی بعدی و با نتایج‌ مشابه 4 بر یک کاتاروهایی از مجارستان، اسپانیا و ایتالیا را برد و راهی دیدار نهایی شد. وی در فینال برای کسب مدال طلا به مصاف حریفی از ژاپن می رود.
در رقابت های کومیته علی مسکینی در وزن منهای 60 کیلو گرم در بازی اول با حساب 8 بر صفر از سد یوگو کوزاکی، قهرمان جوانان و امیدهای جهان از ژاپن گذشت و در پیکار دوم هم حریف مجارستانی را 9 بر صفر شکست داد. مسکینی در نیمه نهایی رودروی آرای سمدان از ترکیه رفت.‌ این پیکار با پیروزی حریف مسکینی به پایان رسید؛ با رفتن این رقیب ترکیه ای به فینال مسکینی جواز حضور در مسابقه رده بندی را برای کسب مدال برنز بدست آورد.
مهدی رحیمی نژاد در وزن منهای 67 کیلوگرم در مبارزه اول حریف هنگ کنگی را خود را برد، در دور بعد برابر نماینده مالزی به پیروزی رسید. وی در ادامه برابر نماینده میزبان با نتیجه 3 بر 2 شکست خورد. رحیمی سپس توانست کاراته کاری از لوکزامبورگ را در شانس مجدد مغلوب کند و به این تریتب به دیدار رده بندی برسد تا برای کسب مدال برنز به مصاف ورزشکاری از استرالیا برود.
همچنین در بخش زنان در کاتای انفرادی فاطمه صادقی نماینده کاتای انفرادی با یک برد 5 بر صفر برابر حریفی از آفریقای جنوبی و باخت 4 به یک برابر کاتاروی اسپانیایی از دور رقابت ها کنار رفت.
در رقابت های کومیته در وزن منهای 50 کیلوگرم فائزه چیذری در دور اول مقابل حریفی از چین تایپه شکست خورد و با به فینال رسیدن بازیکن چین تایپه در رپه شارژ، حریف بنگلادشی را شکست داد و راهی دیدار رده بندی شد و در برای کسب مدال برنز روز یکشنبه مبارزه خواهد کرد.
آویشن باقری دیگر نماینده کومیته زنان ایران نیز در وزن منهای 55 کیلوگرم نماینده اتریش را 3 بر صفر برد، سپس موفق به شکست 7 بر یک رقیب اسپانیای اش شد. در ادامه رزمی کار ترکیه ای را با نتیجه 9 بر یک مغلوب کرد تا جواز حضور در مسابقه فینال را بدست بیاورد.
باقری برای کسب مدال طلا به مصاف ورزشکاری از کشور میزبان ژاپن خواهد رفت.
ورزشی **1828**1597

نظر شما