شناسهٔ خبر: 26818243 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

جشنواره کتابخوانی رضوی فرصتی برای روشنگری سیره اهل بیت(ع) است

R41374/P1377/S6,49/CT11

مدیر حوزه علمیه استان اردبیل گفت: برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی در چندین سال اخیر فرصت بسیار مناسبی برای روشنگری سیره اهل بیت(ع) به وجود آورده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی نوروزی ظهر امروز در دیدار با امام جمعه نمین اظهار داشت: برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی در چندین سال اخیر فرصت بسیار مناسبی برای روشنگری سیره اهل بیت(ع) به وجود آورده است که باید از ظرفیت‌های آن به همین شکل و به نحو احسن بهره ببریم.

وی با اشاره به این که این جشنواره در قالب یک رویداد فرهنگی توانسته تحول عظیمی در جامعه پدید آورد گفت: همکاری همه‌جانبه نهاد کتابخانه‌های عمومی شایسته تقدیر و قدردانی است و از سایر دستگاه‌ةای اجرایی و نهادهای مربوطه انتظار داریم در برگزاری باشکوه و منسجم این جشنواره با ما مشارکت داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه استان اردبیل گفت: مهم‌ترین و محوری‌ترین هدف ما این است که بتوانیم در ترویج فرهنگ رضوی و زندگی امام رضا(ع) جزو استان‌های موفق باشیم و خروجی‌های قابل قبول و مورد انتظاری به دست آوریم که این موضوع تدوین برنامه‌های مناسبی را می‌طلبد.

نوروزی تصریح کرد: در زندگی و عصر امروزی که زندگی ماشینی داریم بی‌شک مطالعه می‌تواند به عنوان یک حلقه گمشده تمام نواقصات و کمبودهای زندگی را برطرف کند که این موضوع در حال حاضر با جدیت و اهتمام ویژه در دستور کار قرار گرفته است که به همین منظور برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی فرصتی برای رفع این کمبود است.

امام جمعه نمین نیز در این دیدار گفت: برگزاری این جشنواره معنوی و مبارک زمینه انتقال فرهنگ رضوی را فراهم کرده و ملت ایران به برکت داشتن بزرگوارانی همچون امام رضا(ع) و حضرت معصومه(ع) توانسته از مزیت‌های این جشنواره نهایت بهره را ببرد که این برای ما یک افتخار بزرگ است.

حجت الاسلام یوسف‌زاده افزود: ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی با ترویج و مطالعه کتابخوانی در استان شکل گرفته و به همین دلیل حرکت در مسیر تربیتی و اصلاح جامعه با ترویج فرهنگ کتابخوانی تحقق می‌یابد

وی تصریح کرد: کتابخانه‌ها به عنوان منبع نور محسوب می شوند که باید از روشنی آن بی بهره نماند و در این زمینه جشنواره کتابخوانی رضوی فرصتی برای حرکت معنوی در فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

مهلت شرکت در جشنواره رضوی تا 30 تیر تعیین شده بود که تا دهم مرداد ماه تمدید شد و علاقه‌مندان برای شرکت در مسابقات کتابخوانی رضوی هم به صورت اینترنتی، مکتوب و کودکان نیز در بخش نقاشی تا 10 مرداد ماه فرصت دارند دراین مسابقات شرکت کنند.

انتهای پیام/ش

نظر شما