شناسهٔ خبر: 26818008 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بهره برداری از مسکن ایتام داراب در هفته بهزیستی

از مسکن ایتام داراب در هفته بهزیستی بهره برداری می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ معصومه خسروی رئیس اداره بهزیستی داراب گفت: طرح مسکن ایتام ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته، و در هفته بهزیستی افتتاح می‌شود.

وی بابیان اینکه برنامه‌های هفته بهزیستی ۱۰۰ درصد محقق شده است، بیان کرد: مرکز فیزیوتراپی دولتی و مجتمع مسکونی کودکان ایتام زیر پوشش بهزیستی که به‌عنوان فرزندان بهزیستی شناخته می‌شوند از طرح‌های شاخص در هفته بهزیستی محسوب می‌شوند.

خسروی تصریح کرد: در بخش‌های داراب نیز برنامه کلاس‌های مشاوره، فرزندپروری، پیاده‌روی، کنترل استرس و خشم برای تامین نیاز‌های روحی خانواده به مناسبت هفته بهزیستی برگزار می‌شود که این مهارت‌ها در طول سال نیز در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

رئیس اداره بهزیستی داراب رویکرد اصلی بهزیستی را توانمندسازی زنان خودسرپرست و بد سرپرست دانست و افزود: هدف نهایی آن است که زنان سرپرست خانواری که در چرخه حمایتی بهزیستی قرار دارند طی چند سال از این چرخه خارج شده و توانمندسازی آن‌ها با اشتغال‌زایی انجام شود.

خسروی ادامه داد: بیمه تامین اجتماعی با پرداخت ۱۰۰ درصد بیمه برای زنان زیر پوشش در نظر گرفته شده و آنان پس از ۱۵ سال پرداخت بیمه، مستمری ماهیانه نیز دریافت می‌کنند.

وی اضافه کرد: زنان سرپرست خانوار می‌توانند با دریافت وام‌های با سقف ۲۰ میلیون تومان و سود چهار درصد و ۶ میلیون تومان کمک بلاعوض برای سرمایه کار دریافت کنند.

خسروی اظهار کرد: پرداخت کمک هزینه درمان به زنان سرپرست خانوار، پرداخت کمک‌هزینه ازدواج و معافیت سربازی فرزند ذکور در صورت وجود شرایط از دیگر حمایت‌های بهزیستی در ارتباط با جامعه هدف است.

رئیس اداره بهزیستی داراب با تاکید بر اینکه زنان بد سرپرست به کسانی اطلاق می‌شود که شوهرشان متواری بوده و حضور ندارد یا به دلیل خشونت خانگی در معرض آسیب هستند، گفت: این زنان بد سرپرست می‌توانند به طور موقت از خدمات مشاوره بهره‌مند شده و پس‌ازآن از طریق اورژانس اجتماعی برای ایجاد اشتغال به موسسه خیریه دست‌های مهربان معرفی شوند.
انتهای پیام/ت

افتتاح مسکن ایتام داراب در هفته بهزیستی

نظر شما