شناسهٔ خبر: 26817948 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مشاجره سخنگوی کاخ سفید با خبرنگار در مورد اظهارات جنجالی ترامپ

سارا سندرز در نشست خبری کاخ سفید با یکی از خبرنگاران درباره ترامپ مشاجره کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری روز چهارشنبه در مورد منظور دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از گفتن کلمه «نه» در مصاحبه چند ساعت قبل با خبرنگاران مشاجره کرد. 

ترامپ در نشست کابینه پس از آنکه سسیلیا وگا خبرنگار شبکه ای بی سی نیوز پرسید آیا آمریکا هنوز هدف حملات سایبری و مداخله های انتخاباتی روسیه است، گفت: بسیار متشکرم، نه. به نظر می رسید پاسخ ترامپ در تناقض مستقیم با اظهارات «دن کوتس» رئیس سازمان اطلاعات ملی آمریکا در مورد این موضوع بود.
سندرز در نشست با خبرنگاران مدعی شد منظور ترامپ از گفتن ‹‹نه›› این بوده است که به پرسش دیگری پاسخ نخواهد داد، نه اینکه آن را در پاسخ به خبرنگار ای بی سی گفته باشد. سندرز همچنین گفت کاخ سفید معتقد است خطر روسیه علیه انتخابات آمریکا همچنان وجود دارد.
این توجیه سندرز باعث شد هلی جکسون خبرنگار شبکه ان بی سی نیوز در حوزه کاخ سفید و سایر خبرنگاران با وی بحث کنند و آنها دستکم 16 بار از سندرز در مورد منظور ترامپ از گفتن ‹‹نه›› سوال کردند.
جکسون در ایرادی که به تفسیر سندرز از منظور ترامپ گرفت اشاره کرد که ترامپ قبلا برای اینکه اعلام کند پرسش دیگری را پاسخ نمی دهد از عبارت ‹‹نه›› استفاده نکرده است.
سندرز نیز تکرار کرد که ترامپ به پرسشی که در نشست کابینه از وی مطرح شده بود پاسخ نداد و اینکه خبرنگار ای بی سی متوجه این پاسخ نشد زیرا یک سوال تکمیلی پرسیده بود.
جکسون در ادامه به انتقاد از ترامپ و نیروهای وی پرداخت و گفت این دومین بار در سه روز گذشته است که ترامپ یا کاخ سفید در مورد آنچه رئیس جمهور گفته است تغییر موضع می دهند. سندرز که هنگام پرسش وگا در اتاق بود گفت: وی صحبت ترامپ را به شکل دیگری تفسیر کرده و آن را تغییر نداده است.
وگا نیز در توئیتر نوشت: فکر می کند ترامپ به وی پاسخ داده است نه اینکه بخواهد خبرنگاران را به بیرون راهنمایی کند.
جکسون سپس گفت: این رئیس جمهور چگونه می تواند در سخنانی که می گوید اعتباری نزد مردم آمریکا داشته باشد. او صحبتی می کند و 24 ساعت بعد - البته در این مورد امروز، سه ساعت بعد - کاخ سفید می آید و می گوید این صحبت فقط یک شوخی بوده است.
سندرز پاسخ داد: اولا این چیزی نبود که من گفتم. من چیزی را که رئیس جمهور گفت، منظور وی و سیاست دولت وی را تفسیر می کردم. این چیزی نیست که شما توضیح دادید. ما هرگز نگفتیم شوخی بود.
جکسون نیز گفت: من سخنان شما را با همان مفهوم و با کلمات دیگر تکرار کردم.
سندرز سپس گفت: همین که ترامپ به اشتباه گفتاری خود در نشست خبری پس از دیدار با پوتین اذعان کرده نشانه اعتبار وی است.
هنگامی که جکسون گفت: اکنون پرسش دوم خود را مطرح می کنم،
سندرز پاسخ داد: متاسفم باید از شما عبور کنم. جوردن! شما سوال خود را بپرسید.
جکسون بدون توجه به این توضیح خواست پرسش خود را بگوید که سندرز گفت: شما دو پرسش خود را مطرح کردید اکنون نوبت جوردن است.
جکسون یک بار دیگر پرسش خود را که در مورد ترامپ و پوتین بود آغاز کرد اما سندرز گفت: یک بار دیگر می گویم. نوبت جوردن است.
در نهایت جوردن نوبت خود را به جکسون داد و او پرسید: شما در پاسخ های قبلی گفتید رئیس جمهور ترامپ به طور علنی از ولادیمیر پوتین انتقاد کرده است. می خواهم بدانم این اتفاق چه زمان رخ داده است. فکر می کنم هیچیک از ما یا دستکم خود من به یاد نداریم که ترامپ علنا از پوتین انتقاد کرده باشد.
سندرز در پاسخ گفت: فکر می کنم رئیس جمهور ترامپ با گفتن این حقیقت که روسیه در انتخابات ما دخالت کرده است، این کار را کرد. گفتن چنین چیزی به یک رهبر دیگر انتقاد صریح به حساب می آید.
ترامپ روز دوشنبه در نشست خبری مشترک با پوتین با رد ارزیابی دستگاه اطلاعاتی آمریکا مبنی بر دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016، همه آمریکایی ها را شگفت زده کرد.
ترامپ در آن نشست گفت: افرادم نزد من آمدند. دن کوتس و برخی دیگر نزد من آمدند. آنها گفتند فکر می کنند این مداخله ها کار روسیه است. من با رئیس جمهور پوتین هم صحبت کردم و او گفت کار روسیه نیست. حرف من اینست: دلیلی نمی بینم که کار روسیه باشد.
کوتس آن روز بیانیه ای شدید اللحن منتشر کرد و ضمن سرزنش ترامپ نوشت: ما در ارزیابی خود در مورد مداخله روسیه در انتخابات سال 2016 و اقدامات فعلی آنها برای تضعیف دموکراسی ما صریح بوده ایم. ما به ارائه شواهد بی طرفانه در جهت منافع ملی کشور ادامه خواهیم داد.
ترامپ روز سه شنبه سعی کرد اظهارات روز قبل خود را تغییر دهد و ادعا کرد قصدش این بوده که بگوید ‹‹دلیلی نمی بیند کار روسیه نباشد.››
mp4
<div id="video-display-embed-code_2416855" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2181293/2416855?width=340&height=240"></script></div>
اخبار مرتبط

نظر شما