شناسهٔ خبر: 26817867 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی سمنان:

مرحوم گلی روان‌بخش به افراد نیازمند حیات دوباره بخشید

سمنان- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی سمنان بابیان اینکه شادروان گلی روان‌بخش به افراد نیازمند حیات دوباره بخشید، گفت: این زن در سانحه تصادف جاده‌های استان دچار مرگ مغزی شده بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، نوید دانایی ظهر پنج‌شنبه در مراسم تجلیل از اهداکنندگان عضو در دانشگاه علوم پزشکی سمنان از اهدای عضو شادروان گلی روان‌بخش به افراد نیازمند خبر داد و ابراز داشت: این زن ۲۷ ساله ساکن بجنورد چندی پیش در محورهای استان دچار سانحه تصادف و مرگ مغزی شد.

وی افزود: پس از انتقال این بیمار به بیمارستان کوثر سمنان که از ناحیه سر دچار آسیب شده بود بلافاصله عملیات احیا بر روی وی انجام شد اما تلاش پزشکان برای حیات دوباره وی بی‌نتیجه ماند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی سمنان بابیان اینکه بعد از اعلام مرگ مغزی بانو شادروان غنچه گلی روان‌بخش بلافاصله گروه رضایت دهنده پیوند این دانشگاه وارد مذاکره با بازماندگان وی شد، ابراز داشت: درنهایت با رضایت همسر، پدر و برادران مرحومه انتقال وی به تهران برای انجام عمل پیوند صورت گرفت.

دانایی بابیان اینکه از زمان اعلام مرگ مغزی تا پیوند عضو نباید فاصله چندانی رخ دهد، ابراز داشت: سالانه با تعداد زیادی از مرگ‌هایی مواجه هستیم که با رضایت خانواده می‌توانند به بیماران دیگر جان تازه بخشد کاری که خانواده روان‌بخش انجام دادند اقدامی ماندگار و فراموش‌نشدنی است.

وی بابیان اینکه طی سه سال گذشته ۳۱ بیمار مغزی استان سمنان توانستند به ۶۵ بیمار نیازمند حیات دوباره دهند، افزود: امیدواریم این حوادث برای هیچ‌یک از هم‌وطنان ما در هیچ کجای دنیا رخ ندهد اما ازآنجاکه حادثه خبر نمی‌کند مردم می‌توانند از طریق سایت و تکمیل فرم مربوطه نسبت به دریافت کارت اهدای عضو اقدام کنند تا در این‌گونه مواقع تصمیم‌گیری برای بازماندگان آسان‌تر باشد.

مرحومه شادروان غنچه گل(گلی) روان‌بخش یک کودک خردسال نیز داشت.

نظر شما