شناسهٔ خبر: 26817842 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کتابخانه‌های عمومی فسا میزبان برنامه‌های فرهنگی

بیش از ۵۰ برنامه متنوع فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی فسا برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدحسین فیروزی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی فسا با اشاره به برگزاری ۵۰ برنامه فرهنگی در این شهرستان گفت: از نیمه تیر ماه تا پایان شهریورماه امسال با برگزاری برنامه‌های گوناگون فرهنگی و کتابخانه‌ای، آماده ارائه خدمات با رنگ و بوی کتاب در کتابخانه‌های عمومی فسا هستیم.

وی بیان کرد: حجم فعالیت‌ها، کلاس‌ها، کارگاه‌ها و نشست‌های تابستان امسال با هدف غنی‌سازی فراغت مخاطبین، از لحاظ کمی و کیفی رشد قابل توجهی داشته است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی فسا تصریح کرد: کلاس‌های کتاب‌سازی، جمع‌خوانی کتاب، آموزش نقاشی کودکان، طراحی و نقاشی نوجوانان، خوشنویسی، قصه‌گویی با برنامه عروسک‌گردانی، کارگاه دانشمند کوچک، آشنایی با مشاغل، کلاس خلاقیت، گلستان‌خوانی، شاهنامه‌خوانی، نشست‌های کتابخوان و آموزش قرآن بخشی از برنامه‌های اوقات فراغت کتابخانه‌های عمومی شهرستان فسا است.

فیروزی در خصوص فعالیت‌های ویژه خانه کتاب کودک و نوجوان در این شهرستان ادامه داد: این بخش در آذر ماه پارسال به کتابخانه بهشتی فسا افزوده شده است.

وی افزود: در کنار فعالیت‌های متنوع تابستان برنامه‌هایی از جمله کارگاه راه‌های ارتباط موثر با کودکان ویژه والدین، کارگاه مهارت کنترل خشم، کارگاه روش‌های مطالعه بدون فراموشی، پرورش مذهبی و اخلاقی کودکان، کارگاه ارتباط سالم با خانواده ویژه والدین، مهارت‌های زندگی و مهارت‌های مطالعه با عناوین خواندن و تمرکز حواس، کارگاه پاسخ به اختلالات درسی و تربیتی بچه‌ها ویژه والدین، تندخوانی و مهارت‌های مطالعه، کارگاه رفع استرس، اضطراب و ترس، کارگاه زمان و مکان و شرایط مطالعه، تمرکز حواس در مطالعه و یادگیری، کارگاه روش‌های یادداشت‌برداری نوین و نقشه بندی ذهنی برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: مسابقه (شهر من زاهدشهر) در بخش‌های روزنامه دیواری، نقاشی و یادداشت ویژه شهر زاهدشهر و با هدف بوم شناسی، هویت بخشی و افزایش اعضا و با اهدای ۹ کارت هدیه ۵۰۰ هزار ریالی در بخش شیبکوه آغاز شده و تا پایان مرداد ماه امسال ادامه دارد.
فیروزی گفت: مسابقه (شهر من ششده) و مسابقه روزنامه دیواری با موضوع سردار شهید مرتضی جاویدی نیز در حال پیگیری است.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان فسا بیان کرد: با توجه به ظریفت کتابخانه‌ها سطح برنامه‌ها متفاوت بوده، و متقاضیان می‌توانند برای ثبت نام کلاس‌ها به کتابخانه‌های عمومی شهرستان، کتابخانه‌های عمومی آیت‌الله دکتر احمد بهشتی، شهید مرتضی جاویدی، امام جعفر صادق (ع)، غدیر و بقیه‌الله مراجعه کنند.

وی افزود: توجه ویژه به اوقات فراغت کودکان و نوجوانان و محتوای مورد نیاز آن‌ها، از سیاست‌های دائمی نهاد کتابخانه‌های عمومی است که این برنامه با محوریت کتاب و کتابخوانی به منظور ترویج فرهنگ مطالعه انجام می‌شود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان فسا تاکید کرد: طرح‌های تشویقی نیز برای عضویت دانش‌آموزان، دانشجویان، طلاب، کودکان، نوجوانان، خانواده‌ها، بازنشستگان وجود دارد که مخاطبان می‌توانند به صورت رایگان و نیم بها در کتابخانه‌های عمومی عضو شوند.
انتهای پیام/ت

برگزاری برنامه‌های فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی فسا

نظر شما