شناسهٔ خبر: 26817830 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یک واحد صنعتی در خراسان رضوی احیا شد

مشهد- ایرنا- یک واحد صنعتی تعطیل شده در رسته نساجی روز پنجشنبه با حضور استاندار خراسان رضوی و جمعی از مسئولان در این استان احیا شد و فعالیت تولیدی را پس از یک سال وقفه آغاز کرد.

صاحب‌خبر -

استاندار خراسان رضوی در جریان بازدید از این واحد تولیدی واقع در شاندیز گفت: با پیگیریهای صورت گرفته، اختصاص تسهیلات و همچنین رفع موانع تامین مواد اولیه این واحد نساجی دوباره فعالیت خود را آغاز کرد.
علیرضا رشیدیان اظهار داشت: طی چند سال اخیر بیشترین همکاری بین بخش خصوصی و واحدهای تولیدی برای رفع موانع وجود داشته و نتیجه این همکاری جلوگیری از تعطیلی کامل واحد تولیدی 'تیسانخ' بود.
وی ادامه داد: مساعدت لازم در سطح خراسان رضوی صورت می گیرد تا هیچ واحد تولیدی تعطیل نشود. همچنین تلاش می شود تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی از داخل به سهولت انجام شود و به هیچوجه مواد اولیه در گمرک معطل نمانده بلکه بلافاصله ترخیص شوند.
استاندار خراسان رضوی گفت: با مساعدت صورت گرفته همه مواد اولیه ای که وارد گمرک می شوند قبل از وصول مطالبات دستگاههای اجرایی از واحد تولیدی، ترخیص و به واحد مربوطه اختصاص خواهند یافت و هیچ ماده اولیه و ماشین آلات در گمرک باقی نخواهد ماند.
وی افزود: در مورد واحد جدید 'شرکت تیسا نخ' که قرار است در منطقه جیم آباد با سرمایه گذاری بخش خصوصی راه اندازی شود مساعدت لازم صورت خواهد گرفت که این واحد هر چه سریعتر فعالیت خود را در بخش رنگریزی آغاز کند.
مدیرعامل گروه تولیدی صنعتی شادیلون نیز در جریان بازدید استاندار خراسان رضوی گفت: واحد تولیدی مشهد نخ یکی از سه واحد تولیدی شرکت شادیلون است که فعالیت آن خرداد 1396 به دلیل مشکلات اقتصادی ناشی از عدم تامین ارز از صندوق ذخیره ارزی و کلاهبرداری فردی از این کارخانه به میزان 200 میلیارد ریال متوقف شد.
محمدرضا بادامچی اظهار داشت: با تدابیر اندیشیده شده و همکاری موسسات و واحدهای همکار، واحد جدیدی تحت عنوان 'تیسا نخ' در محل واحد مشهد نخ سابق با 40 درصد ظرفیت تولیدی و 181 کارگر فعالیت خود را مجددا آغاز کرده و کارگران آن دوباره کار خود را در این کارخانه آغاز کرده اند.
وی افزود: ماشین آلات پیشین این واحد تولیدی که قبلا واگذار شده بود نیز ظرف سه ماه آینده به آن بازگشته و دوباره شرکت تیسانخ با 300 کارگر ظرفیت تولید خود را افزایش خواهد داد.
این صنعتگر ادامه داد: شرکت شادیلون همچنین با جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی درصدد راه اندازی واحد رنگرزی در زمینی واقع در منطقه جیم آباد است که اگر مشکل تامین آب این منطقه رفع شود واحد جدید با تصفیه خانه مدرن هیچ مشکلی برای فعالیت نخواهد داشت.
ظرفیت تولید اسمی واحد تیسانخ هزار و 750 تن نخ پلی استر در روز است. این واحد تولیدی در زمینی به مساحت 82 هزار مترمربع دایر شده است.
7489/1858

نظر شما