شناسهٔ خبر: 26816718 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

هفت هزار کلاس درس تحویل آموزش و پرورش می‌شود

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: مهرماه امسال ۷ هزار کلاس درس جدید تحویل آموزش و پرورش می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مهرالله رخشانی‌مهر معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، شامگاه چهارشنبه ۲۷ تیر ۹۷ در نشست شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری، از نیاز ضروری نیمی از مدارس کشور به ایمن سازی خبر داد.

وی با بیان اینکه نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس نیازمند عزم ملی است گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، مهرماه امسال ۷ هزار کلاس درس جدید تحویل آموزش و پرورش می‌شود.

رخشانی‌مهر افزود: میانگین کنونی فضای آموزشی در کشور ۵ و دو دهم متر مربع برای هر دانش آموز است.

وی ادامه داد: در برنامه پنجم توسعه و با تصویب ۴ میلیارد دلار، ۵۰ درصد مدارس کشور مورد تخریب و بازسازی یا مقاوم سازی قرار گرفت.

رخشانی‎مهر گفت: در سه ماه نخست امسال هم ۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در کشور توزیع شد.

وی یادآور شد: در ابتدای برنامه پنجم توسعه، ۷۰ درصد مدارس کشور نیازمند تخریب و بازسازی یا ایمن سازی بود که هم اکنون به ۳۰ درصد رسیده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تأکید کرد: تا پایان دولت دوازدهم هیچ مدرسه تخریبی در کشور نخواهیم داشت.

رخشانی‎مهر با بیان اینکه مدارس احداث شده قبل از سال ۱۳۶۸ در کشور در برابر زلزله مقاوم نیستند اظهار داشت: تخریب مدارس خشت و گلی و جایگزینی مدارس جدید از مهم‌ترین اولویت‌ها در دستور کار دولت است.

انتهای پیام/ش

نیمی از مدارس کشور نیازمند ایمن‌سازی است

نظر شما