شناسهٔ خبر: 26816559 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در جلسه اشتغال و سرمایه گذاری رشت مطرح شد؛

سهمیه۸۰۷ میلیاردی گیلان در اعتبارات اشتغالزایی فراگیر و روستایی

رشت- جلسه اشتغال و سرمایه گذاری رشت در حالی برگزار شد که مسئولان از روند نامطلوب پرداخت تسهیلات در گیلان گلایه کرده و سهمیه این استان برای اشتغال فراگیر و روستایی را ۸۰۷ میلیارد عنوان کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، فرماندار رشت در جلسه اشتغال و سرمایه گذاری که ظهر پنج شنبه در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان رشت برگزار شد با اشاره به اینکه بانک ها و دستگاه های پرداخت کننده تسهیلات همکاری خوبی داشته اند، اظهار کرد: ثبت نام متقاضیان برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی فراگیر و روستایی در سامانه کارا ادامه دارد. نواقص طرح ها باید در کوتاه ترین زمان رفع شود تا انگیزه متقاضی برای دریافت تسهیلات از بین نرود.

سید محمد احمدی از دستورالعمل و ابلاغ استاندار گیلان به شهرستان ها برای بررسی طرح های تا ۲۵۰ میلیون تومان در کمیته فنی شهرستانی نظر داده شود و معرفی بانک خبرداد.

وی با اشاره به طرح های بررسی در حوزه تسهیلات اشتغال روستایی نیز گفت: در حوزه جهاد کشلاورزی از ۹۲ طرح، ۴ طرح و در بخش میراث فرهنگی و گردشگری از ۵۲ طرح ۱۵ طرح مصوب شده است.

پرداخت ۱۶میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در گیلان

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه این جلسه افزود: مجموع تسهیلات در نظر گرفته شده برای استان گیلان در اشتغال فراگیر و روستایی ۸۰۷ میلیارد تومان است.

غلامعلی جعفرزاده با اشاره به پرداخت ۱۶ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی تاکنون در استان گیلان، گفت: پرداخت این مبلغ در مدت هشت ماه در مقایسه با کل تسهیلات در نظر گرفته شده، رقم رضایت بخشی نیست و باید کارگروه آسیب شناسی در این زمینه تشکیل شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه اولویت طرح ها در ارائه تسهیلات بانک ها باید صنایع مادر باشد، خاطرنشان کرد: ارائه تسهیلات در خوداشتغالی به نوعی پول پاشی است. معتقدم بانک ها باید به سمت صنایع مادر سوق داده شوند.

اختصاص اعتبار ۳۰۰ میلیاردی در حوزه گردشگری از سوی معاون اول رئیس جمهور

یکی دیگر از نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی در این جلسه با بیان اینکه هدف عمده پرداخت این تسهیلات رونق و توسعه در حوزه روستایی است، تصریح کرد: کمک به روستاییان و جلوگیری از حاشیه‌نشینی هدف مهم مجلس شورای اسلامی در پرداخت این تسهیلات است.
 
محمدصادق حسنی با اشاره به اینکه منابع پرداخت این تسهیلات از بانک‌ها نیست و این منابع به منظور رونق روستایی و اشتغال تخصیص یافته است، تاکید کرد: بانک‌ها باید هدف اصلی خود را پرداخت این تسهیلات برای کمک به روستاییان قرار دهند.

وی با بیان اینکه روند پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در استان گیلان رضایت‌بخش است، افزود: حدود ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبارات در حوزه گردشگری از سوی معاون اول رئیس جمهور به استان گیلان وعده داده شده که با جذب اعتبارات سهمیه استان در حوزه اشتغالزایی این اعتبار به حوزه گردشگری گیلان تخصیص می‌یابد.

نظر شما