شناسهٔ خبر: 26816451 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

سناتور ارشد آمریکایی:

روسیه به لیست حامیان تروریسم اضافه شود

قانونگذار جمهوری‌خواه آمریکایی که پیش‌تر طرحی برای تروریستی خواندن روسیه به کمیته روابط خارجی سنا ارائه داده، در انتقادی شدید از دیدار سران دو کشور در فنلاند، بار دیگر خواستار تروریستی خواندن مسکو شد.

صاحب‌خبر -

روسیه به لیست حامیان تروریسم اضافه شودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، «کوری گاردنر» سناتور ارشد جمهوری‌خواه ایالت کلرادو در مجلس سنای آمریکا که عضو کمیته‌های متعددی از قبیل روابط خارجی، انرژی و تجارت است، بیانیه‌ای منتشر و در آن بر لزوم تعیین و به رسمیت شناختن روسیه به عنوان «حامی دولتی تروریسم» تاکید کرد.

در ادامه جنجال‌ها در آمریکا درباره دیدار اخیر روسای جمهور این کشور و روسیه در فنلاند و ادعای دخالت مسکو در انتخابات ۲۰۱۶ ریاست جمهوری ایالات متحده، یک سناتور ارشد و هم حزبی «دونالد ترامپ» که اردیبهشت‌ماه سال‌جاری طرحی برای تروریستی شناختن روسیه ارائه داده بود، در بیانیه‌ای «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه را تهدیدی برای صلح بین‌المللی خواند.

از نظر «کوری گاردنر» سناتور ارشد جمهوری‌خواه، «ولادیمیر پوتین به تلاش برای زدن آسیب شدید به صلح و ثبات بین‌المللی ادامه می‌دهد و زمان آن است که وزارت خارجه آمریکا، لحاظ کردن روسیه در لیست حامی دولتی تروریسم را بررسی کند».

قانونگذار آمریکایی، اردیبهشت امسال طرحی با همین موضوع به کمیته روابط خارجی سنا ارائه داده و این طرحی با شماره «اس.۲۷۸۰» در کمیته مذکور ثبت شده است.

وی در بیانیه تازه خود ادعاها ضد روسیه را تکرار کرد و مسکو را به «حمله به اوکراین، توانمند کردن بشار اسد برای حملات شیمیایی، دخالت در انتخابات ۲۰۱۶ ریاست جمهوری آمریکا و حمله شیمیایی مرگبار در خاک بریتانیا» متهم کرد.

دولت روسیه بارها ادعاهای غربی‌ها درباره اوکراین، سوریه، انتخابات ۲۰۱۶ و حمله شیمیایی ادعایی در شهر «سالزبری» و همچنین «امسبری» انگلیس را رد کرده است.

انتهای پیام/ 131

نظر شما