شناسهٔ خبر: 26816343 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در نشست هم‌اندیشی حجاب، رسانه و فضای مجازی؛

حجاب واجب است و براساس فتوا نمی‌توان آن را تغییر داد/چرا نمی‌توانیم در مقابل رقص یک بهایی در جلوی مسجد کاری انجام دهیم؟

ساعی گفت: حجاب مانند نماز و روزه واجب است و مساله‌ای نیست که بنا بر اجتهاد و فتوا تغییر داده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش آناج، زهرا ساعی در نشست هم‌اندیشی حجاب، رسانه و فضای مجازی در خصوص حوزه عفاف و حجاب اظهار داشت: باید در حیطه رسانه و فضای مجازی در خصوص حجاب و عفاف صحبت کنیم و نقش رسانه را در خصوص زمینه‌های عفاف و حجاب بررسی کنیم.

وی ادامه داد: باید دید آیا فرهنگ جامعه بر رسانه موثر است یا رسانه می‌باشد که در فرهنگ جامعه تاثیر گذاشته، در حوزه حجاب باید استفاده مثبت از فرصت‌ها داشته باشیم در بسیاری از محافل گفته می‌شود که برخورد کلیشه‌ای با مساله حجاب وجود دارد در حالیکه رسانه یک عرصه برای بازنمایی تصویر صحیح از زنان است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو تاکید کرد: در حوزه حجاب باید قبول کنیم کار فرهنگی صحیحی انجام نشده و متولیان فرهنگی کشور که وظایف ذاتی در این حوزه دارند به درستی کار نکرده‌اند، حجاب مانند نماز و روزه واجب است و مساله‌ای نیست که بنا بر اجتهاد و فتوا تغییر داده شود.

وی افزود: بعد از جنگ جهانی فقر و فحشا در کشورهای اروپایی رواج پیدا کرد اما آنها مسائل را نظام مند کرده و سعی کردند که از این مشکلات عبور کنند. 

ساعی با بیان اینکه کشور ما یک کشور ایدئولوژیک و دارای نظام اسلامی است، گفت: ما معتقدیم به عنوان کشور اسلامی در منطقه می‌توانیم تاثیرگذار باشیم اما چرا جامعه ما چهار دهه بعد از انقلاب به این وضعیت از حجاب و عفاف رسیده است؟

وی تاکید کرد: پاسخ این سوال این است که ما نتوانسته‌ایم ساختار انقلاب را به گونه‌ای برای جوانان تبیین کنیم که با ما همراه شوند، نباید بر این موضوع تکیه کنیم که آمریکا نمی‌گذارد بلکه باید خودمان کار را انجام دهیم زیرا متولی مسائل خودمان هستیم.

این نماینده مجلس با اشاره به تغییر پوشش بانوان در ادارات و محیط‌های عمومی تصریح کرد: خود ما باعث شده‌ایم افراد دو شخصیتی شوند و در اداره‌جات به گونه‌ای و در جامعه به گونه‌ای دیگر ظاهر شوند و فرزندانمان نیز اینچنین الگو بگیرند.

وی اذعان داشت: ساده‌ترین و نادرست‌ترین کارها را در مدیریت انجام می‌دهیم اینکه یک بهایی در جلوی مسجد ما می‌‌رقصد و نمی‌توانیم کاری انجام دهیم به دلیل عدم مدیریت صحیح در ماجرای دختری است که به دلیل رقص در شبکه‌های اجتماعی بازداشت شده است.

ساعی ابراز کرد: رضا شاه با تحکم نتوانست حجاب از سر زنان بردارد اما امروز با کار فرهنگی و نرم تحت عنوان دختران انقلاب به راحتی روسری از سر برداشته می‌شود و بی‌حجابی تبلیغ می‌شود در حالیکه در کشور آذربایجان برعکس ایران نسل جوانان به حجاب گرایش پیدا کرده‌ و در دانشگاه‌ها به مباحثه در خصوص دین و حجاب می‌پردازند.

وی خاطرنشان ساخت: جامعه همیشه از افراط و تفریط آسیب دیده و در حوزه حجاب نیز اینچنین است اما نقش رسانه و فضای مجازی در تبیین صحیح از مساله حجاب پر رنگ و کارساز است.

انتهای پیام/

نظر شما