شناسهٔ خبر: 26816306 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

شلیک موشک بالستیک یمن به سوی فرودگاه «جازان»

یگان موشکی یمن، با یک فروند موشک بالستیک فرودگاه جازان را هدف قرار داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

 یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اعلام کرد که با یک فروند موشک بالستیک از نوع «بدر 1» فرودگاه «جازان» در عمق خاک عربستان را هدف قرار داده است.

پایگاه خبری شبکه «المسیرة» در خبری فوری اعلام کرد که در واکنش به تداوم حملات ائتلاف سعودی به یمن، یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن این عملیات را انجام داده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی جنبش «انصارالله» نیز به نقل از یک مقام نظامی یمنی نوشت که این موشک که با دقتی بالا به هدف اصابت کرده است.

اما  پایگاه خبری «الوئام» با اعتراف به شلیک یک فروند موشک بالستیک از یمن به سوی جازان مدعی شد که پدافند هوایی عربستان سعودی، امروز (پنجشنبه 19 جولای)، یک فروند موشک بالستیک یمن را در جازان رهگیری و منهدم کرد.

دیروز نیز پایگاه خبری «اسکای نیوز» اعلام کرد که پدافند هوایی عربستان سعودی در نجران یک فروند موشک بالستیک یمنی‌ها را رهگیری کردو

 

حملات موشکی ارتش یمن در واکنش به حملات عربستان که از فروردین سال 1394 آغاز شده و بی‌وقفه ادامه یافته و هزاران کشته و زخمی و آواره برجای گذاشته، از ابتدای سال 2018  افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است و به وعده رئیس سابق و کنونی شورای عالی سیاسی یمن، این سال سال موشکهای بالستیک یمن خواهد بود. 

 

 «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله نیز در اوایل ماه جاری تایید کرد: حملات ائتلاف سعودی هر اندازه ادامه داشته باشد، قدرت موشکی مردم یمن بیشتر می‌شود؛ به گونه‌ای که با آن می‌توانیم هر جایی را که دشمن فکر نمی‌کند، هدف قرار دهیم. 

 

عبدالسلام افزود: توان بالستیکی و حمله موشکی به مواضع دشمن، مساله‌ای ملی است که همه یمنی‌های داخل و خارج از کشور حتی کسانی که در ریاض مقیم هستند، به آن افتخار می‌کنند.

نظر شما