شناسهٔ خبر: 26816182 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

مرگ شاگرد مکانیک، کارفرما را راهی زندان کرد

یدالله روحانی منش روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه مالک تعمیرگاه خودروهای سبک اقدام به استخدام و به کارگیری یک پسر 12 ساله در این محل کرده بود

صاحب‌خبر - یدالله روحانی منش روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه مالک تعمیرگاه خودروهای سبک اقدام به استخدام و به کارگیری یک پسر 12 ساله در این محل کرده بود افزود: کارفرمای 24 ساله برای تعمیر باک سوراخ یک دستگاه نیسان آن را بر روی چاله سرویس تعمیرگاه هدایت کرده سپس برای تخلیه باک این خودرو، یک گالن 20 لیتری زیر آن قرار داد.
مدیرعامل ستاد دیه همدان اظهار داشت: مالک این تعمیرگاه در این شرایط پسر 12 ساله را در داخل چاله سرویس تنها گذاشته و برای خرید موادغذایی تعمیرگاه را ترک کرد.
روحانی منش با بیان اینکه پس از تکمیل شدن ظرفیت این گالن به علت نبود سینی در زیر آن، بنزین بر روی سر و صورت شاگرد مکانیک ریخت اضافه کرد: مالک تعمیرگاه پس از بازگشت به محل کار متوجه وضعیت وخیم پسر شد بنابراین بلافاصله او را به بیمارستان منتقل کرد.
مدیرعامل ستاد دیه همدان بیان کرد: اقدامات درمانی برای نجات جان این پسر نوجوان بی نتیجه بود و شاگرد مکانیک جان خود را از دست داد.
روحانی منش افزود: طبق حکم قاضی پرونده، مالک این تعمیرگاه به علت جذب و بکارگیری یک فرد زیر 15 سال در محل کار، ارائه ندادن آموزش های لازم پیش از جذب به کار و ناایمن بودن روش تخلیه بنزین به پرداخت 90 درصد دیه معادل 2 میلیارد و 70 میلیون ریال محکوم شد.
وی توضیح داد: طبق نظر کارشناس پزشکی قانونی، خودروی نیسان به طور کامل روی چاله سرویس را پوشانده بنابراین غلظت بخارات ناشی از بنزین بیش از حد مجاز شده و منجر به کاهش کارایی فرد و اخلال در سیستم عصبی شده بود.
مدیرعامل ستاد دیه همدان ادامه داد: پزشکی قانونی علت تامه فوت را سوختگی درجه 2 به علت ریختن بنزین روی صورت این فرد و بیهوش شدن وی عنوان کرده است.
روحانی منش توضیح داد: آنگونه که در نظریه پزشکی قانونی قید شده مایع بنزین بی رنگ و دارای بوی مخصوصی است و حد مجاز کوتاه مدت آن برای 15 دقیقه، یک هزار و 480 میلی گرم بر مترمکعب هوا است.
وی اضافه کرد: بنزین از طریق پوست، چشم، گوارش و استنشاق وارد بدن می شود و تماس حاد با این ماده سوختی اثراتی نظیری خواب آلودگی، سرگیجه، سردرد، بی هوشی و رعشه را به همراه دارد.
مدیرعامل ستاد دیه همدان اظهار داشت: همچنین طبق گزارش مکتوب کارشناس پزشکی قانونی، تماس مستقیم با بنزین موجب قرمزی، تورم و تاول در پوست بدن می شود.
7526/2087
انتهای پیام

نظر شما