شناسهٔ خبر: 26816121 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

شاهزاده محمد یکی از ۹ امامزاده دارای شجره نامه متقن در کشور/برای تکمیل شبستان های حرم نیازمند کمک خیرین هستیم

مسئول هیئت امنای امامزاده محمدعلیه السلام کرمان با اشاره به شجره نامه متقن این امامزده جلیل القدر، بخشی از فعالیت های انجام شده در محورهای مختلف را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حسین صفابخش، مسئول هیئت امنای امامزاده محمدعلیه السلام کرمان، امروز(۲۸ تیر)همزمان با روز بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه در نشست خبری، ابتدا به نسب شریف این امامزاده اشاره و بیان کرد: محمدبن ابراهیم(مجاب) بن محمد(عابد) بن موسی بن جعفر، در بعد از سال ۲۴۰ ه ق، به همراه دو بردار بزرگوارش امامزاده احمد و امامزاده علی(مدفون در سیرجان)به ایران آمد.

 

وی با اشاره به اینکه صحت انتساب ایشان از ۱۴ منبع گرفته شده و این امامزاده یکی از ۹ امامزاده دارای شجره نامه متقن در کشور است؛ گفت: امامزاده محمد کرمان جد یک سوم سادات موسوی ایران و عراق است و ضمن اینکه امامزاده بودند، عالم هم بودند و ۳۷ نفر از فرزندان و نسل ایشان در استان کرمان است و سال شهادت ایشان ۳۰۱ است.

 

صفابخش محوریت فعالیت های انجام شده در حرم مطهر امامزاده را شامل سه محور مدیریتی، فرهنگی و عمرانی دانست و افزود: هیئت امنای ۵ نفره، شورای اجرایی ۲۵ نفره از افراد حقوقی و حقیقی و شورای اجرایی امامزاده در امور مختلف فعالیت می کنند و نزدیک ۲۷۰ خادم افتخاری داریم و ۵ نفر خادم ثابت حقوق بگیر داریم.

 

وی ادامه داد: کارهای فرهنگی در ۴ محور نمازجماعت سه وعده توسط سه روحانی، قرآنی، برگزاری مناسبت های ملی و مذهبی و برنامه ادعیه است که در بخش قرآنی سه مدل برنامه در هفته داریم؛ کرسی تلاوت دوشنبه شب ها، هفته ای سه روز جزءخوانی قرآن کریم در روزهای فرد قبل از نماز مغرب که سه سال است برگزار می شود و از رمضان هر سال تا رمضان سال بعد است؛ قرائت و تفسیر شنبه شب ها بعد از مغرب؛ در بخش فرهنگی نیمه شعبان و ولادت امام رضا علیه السلام جدای از برنامه اصلی، کاروان پیاده روی به سمت حرم مطهر را هم داریم.

 

مسئول هیئت امنای آستان مقدس امامزاده محمد علیه السلام درباره فعالیت های ورزشی هم بیان داشت: اینجا، تنها بقعه در کشور بعد از حرم امام رضاعلیه السلام است که باشگاه ورزشی دارد و افراد را از ۹ تا بزرگسال پذیرش می کنیم و مدرسه فوتسال دو نوبت مقام اول استان را کسب کرد.

 

وی سپس به فعالیت های عمرانی اشاره و تصریح کرد: طرح گسترش حرم مطهر از زمان استانداری دهمرده  آغاز شد که شامل کوتاه مدت ۱۵ ساله و دراز مدت است که قرار بود ۳۲ باب منزل در ضلع شمالی و جنوبی حرم توسط شهرداری تملک شود که تاکنون فقط ۵ منزل تملک شده و متأسفانه شهرداری در این باره لاک پشتی عمل می کند و کار با کندی کار پیش می رود؛ درطرح بلند مدت، حرم مطهر باید به یک خیابان اصلی وصل شود.

 

صفابخش اظهار داشت: علاوه بر این، با تملک ۶۰قصب زمین که ۶۰ درصد هزینه ها را آیت الله فهیم کرمانی داد، ۲۴ چشمه سرویس بهداشتی ساخته شد؛ همچنین دو شبستان حرم مطهر هر کدام به متراژ ۲۷۰ متر مربع تاکنون نزدیک ۷۰۰ میلیون تومان از طرح مودت، اخذ وام و کمک های اوقاف هزینه داشته و ۳۰۰ میلیون دیگر لازم دارد.

 

وی با اشاره به اینکه شبستان سوم نیز اخیراً کلنگ زنی شده و کارهای عمرانی ساخت آن به زودی آغاز می شود؛ اعلام کرد: ما نیازمند مصالح، هزینه و نیروی انسانی هستیم و برای ساخت دو شبستان قبلی، هیچ هزینه ای برای نیروی انسانی نپرداختیم زیرا آقایان باقری با ارادت کامل این کار را کردند.


مسئول هیئت امنای آستان مقدس امامزاده محمدعلیه السلام بهسازی صحن شرقی و ساخت سقاخانه را از دیگر فعالیت های قابل ذکر خواند و با اشاره به اینکه این یک منزل روبروی حرم، وقف آستان مقدس این امامزاده است؛ تصریح کرد: ریالی از درآمدهای امامزاده در پذیرایی و یا باشگاه ورزشی هزینه نمی شود.


وی اظهار داشت: در حالیکه ۱۲ سال پیش درآمد امامزاده در هر سه ماه ۷۵۰ هزارتومان بوده اما امروز به مرز ۴۰ میلیون هم می رسد و این نتیجه فعالیت های زیادی است که در سالهای اخیر صورت گرفته و ما زائرانی حتی از عراق و کویت داشتیم که حرم مطهر باید بهسازی می شد.


صفابخش همچنین با اشاره به گوشه ای از کرامت امامزاده محمد که شعاع آن حتی فراتر از استان است و آیت الله بهجت نیز به این امامزاده جلیل القدر عنایت داشتند؛ گفت: حرم مطهر امامزاده محمد هر ۴۰ روز یک بار غبارروبی می شود و عقدازدواج های زیادی نیز در این مکان مقدس صورت می گیرد.

 

نظر شما