شناسهٔ خبر: 26815977 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

حجت الاسلام محمدنقی یارمحمدی سرپرست دبیرخانه کانون های مساجد استان زنجان شد

طی مراسمی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان و معاون ساماندهی و فضای مجازی ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور، حجت الاسلام محمدنقی یارمحمدی سرپرست دبیرخانه کانون های مساجد استان زنجان شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، فاطمه کرباسی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در این مراسم با تبریک دهه کرامت اظهار کرد: مسوولیت دبیرخانه به حجت الاسلام یارمحمدی سپرده می شود.

 

وی با اشاره به اینکه همگی در راستای استفاده بهینه از پتانسیل مساجد در پیشبرد اهداف فرهنگی تلاش کنیم، گفت: در بحث اوقات فراغت کانون های مساجد جلساتی با حضور روسای ادارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های تابعه به منظور تعامل و هماهنگی و تبدیل آن به هم افزایی برگزار شد.

 

سرپرست دبیرخانه کانون های مساجد استان زنجان هم در سخنانی با اشاره به اینکه در دوره های که در حوزه علمیه به عنوان معاون فرهنگی و معاون تربیتی حلقع های صالحین در حوزه مساجد فعالیت نموده ام.

 

حجت الاسلام محمدنقی یارمحمدی به ضرورت هم فکری با مدیران کانون های مساجد تاکید کرد و گفت: انقلاب اسلامی از مساجد به پا خاسته است و ادامه این انقلاب هم در بستر مساجد محقق می شود؛ با قوت مساجد را زنده نگه داریم و مسجدی ها را به متن جامعه بیاوریم.

 

سرپرست اسبق دبیرخانه کانون های مساجد استان زنجان هم در سخنانی با اشاره به اینکه در استان زنجان 1424 باب مسجد وجود دارد، گفت: با توجه به جمعیت استان برای هر 800 نفر یک مسجد وجود دارد.

 

یوسف عباسی خاطرنشان کرد: به منظور توسعه و ترویج فرهنگ قرآن و اهل بیت(علیه السلام) و مقابله با تهاجم فرهنگی کانون های مساجد به عنوان بهترین ظرفیت برای جذب جوانان به مساجد به تعداد 339 باب کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان زنجان تاسیس شده است.

 

وی به بخشی از فعالیت های خود در مدت سرپرستی دبیرخانه کانون های مساجد ادامه داد: سخنرانی در پیش از خطبه های نماز، برگزاری مراسم بزرگداشت  کانون های مساجد و تجلیل از 40 تن از فعالان کانونی در حسینیه اعظم زنجان، تشکیل جلسات مختلف و ثبت 315 باب کانون در سامانه کانون های مساجد و برنامه ریزی برای اجرای مرحله دوم و برگزاری جلساتی در خصوص برنامه های اوقات فراغت از اهم آن است.

 

سرپرست اسبق دبیرخانه کانون های مساجد استان زنجان به اجرای برنامه اوقات فراغت در 282 باب کانون فرهنگی و هنری اشاره کرد و گفت: در همین راستا با سه دستگاه جمعیت هلال احمر، ورزش و جوانان و آموزش فنی و حرفه ای منعقد شد.

 

عباسی ادامه داد:  برگزاری آیین افتتاحیه کلاس های اوقات فراغت با حضور 600 نفر از مسوولان و کانون های مساجد استان زنجان از دیگر افتخارات این دوره بوده است.

 

در پایان این مراسم ضمن تقدیر از زحمات یوسف عباسی، سرپرست دبیرخانه کانون های مساجد استان زنجان، حجت الاسلام نقی یارمحمدی به عنوان سرپرست دبیرخانه کانون های مساجد استان زنجان منصوب شد.

 

نظر شما