شناسهٔ خبر: 26815931 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

آقای وزیر! در گمرک قاچاق سازمان یافته است

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز، محمد علی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به مشکلات اقتصادی امروز کشور گفت: واقعیت این است که مسئولان دولتی خود نیز به صورت مستقیم و غیر مستقیم به این موضوع اذعان دارند که سوء مدیریت‌ها و بی‌تدبیری‌ نقش قابل توجهی در مشکلات اقتصادی امروز کشور دارد.

وی ادامه داد: این سوء مدیریت‌ها به قدری آشکار است که نیازی به اطلاع‌رسانی ندارد و همه آن را می‌بینند.

عضو کمیسیون قضایی مجلس اظهارداشت: به محض اینکه اسم تحریم می‌آید بازار و اقتصاد کشور دچار نوسان می‌شود، این نشان دهنده آن است که تیم اقتصادی دولت برنامه‌ای برای این وضعیت طراحی نکرده است.

پورمختار خاطرنشان کرد: مسئولان دولتی به راحتی از کنار سوء استفاده‌ها و مفاسدی که در حوزه اقتصاد کشور صورت می‌گیرند می‌گذرند و با آن‌ها مقابله نمی‌کنند و بعضاً حتی شاهد حمایت آقایان از افراد مفسد هستیم چرا که ممکن است این مفسدین اقتصادی بعضاً در انتخابات‌ها از این مسئولین حمایت کردند و باید مسئولین الان جبران کنند و یا افرادی هستند که به نوعی در این مفاسد ذی‌نفع هستند و علاقه چندانی برای افشای اسامی مفسدین و معرفی آنها به قوه قضاییه و به ویژه برخورد در داخل خود قوه مجریه با مفاسد موجود وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در دولت اراده‌ای برای برخورد با مفاسد وجود ندارد، افزود: در طول 5 سال گذشته از دولت تنها یک پرونده دیدیم که آن هم تحت فشار افکار عمومی در رابطه با خودروهای وارداتی و تخلفات رخ داده در گمرک و وزارت صنعت بود که رئیس جمهور طی نامه‌ای از قوه قضاییه خواست تا آن را رسیدگی کند، سؤال اینجاست که آیا تنها همین مورد است؟!

عضو کمیسیون قضایی مجلس اظهارداشت: قاچاق سازمان یافته کالا در گمرک اتفاق می‌افتد و وزیر اقتصاد باید در این باره پاسخگو باشد چرا که خود پیش از این سالها مدیر گمرک بوده و امروز هم فردی را به عنوان مسئول این بخش به کار گمارده که نه توان کارکردن دارد و نه اراده‌ای دارد و حتی مدیران رده‌های پایین را با اراده وزیر اقتصاد جابجا می‌کند.

پورمختار در پایان خاطرنشان کرد: کسانی که نمی‌توانند کشور را اداره کنند باید کنار بروند چرا که وقتی این افراد توان لازم را برای کار کردن ندارند حضورشان چیزی جز خیانت به کشور نیست.

منبع:فارس

نظر شما