شناسهٔ خبر: 26815849 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

آمریکا به هیئت فلسطینی ویزا نداد

ايسنا : مسؤولان آمریکایی از اعطای ویزا به هیئت فلسطینی که قرار بود ظرف روزهای آتی در نشستی در سازمان ملل حضور یابد، خودداری کردند.

صاحب‌خبر -

اسکای نیوز عربی گزارش داد، به گفته ریاض منصور، سفیر فلسطین در سازمان ملل هیئت فلسطینی شش نفره‌ای که قرار بود ظرف روزهای آینده در نشستی سیاسی در سازمان ملل حضور یابد، نتوانست ویزای ورود به آمریکا را دریافت کند.

منصور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سفارت آمریکا از اعطای ویزا به این هیئت خودداری کرده و در نتیجه اشغالگران اسرائیلی مسائل را پیچیده کردند.

نماینده فلسطین در سازمان ملل تاکید کرد قصد دارد در این خصوص شکایت رسمی خود را به سازمان ملل ارائه کند.

به گفته دیگر اعضای سازمان ملل، هیئت فلسطینی قرار بود در نشست هفته جاری گزارشی از تلاش‌های ۱۲ ساله خود را برای دستیابی به ۱۷ هدف تعیین شده از سوی مجمع عمومی سازمان ملل در سال ۲۰۱۵ ارائه کند. تا این لحظه برگزارکنندگان این نشست، مسؤولان آمریکا و سازمان ملل واکنشی به این امر نداشته‌اند.

تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل خشم گسترده‌ای را در کشورهای عربی و اسلامی ایجاد کرد و موجب شد تشکیلات خودگردان فلسطین رایزنی‌های خود با مسؤولان آمریکایی را به حالت تعلیق درآورده و این رایزنی‌ها را جانبدارانه بداند.

 

نظر شما