شناسهٔ خبر: 26814806 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

قاضی زاده هاشمی:

شهرستان های محروم درمانی در استان تهران صاحب بیمارستان می شوند

قرچک- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در شهر قدس، ملارد، بومهن، پرند، اسلامشهر، بهارستان و شهریار تا پایان دولت دوازدهم بیمارستان جدید ساخته می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسن قاضی زاده هاشمی ظهر پنج شنبه در مراسم افتتاح بیمارستان برکتی «شهید ستاری» طی سخنانی به شخصیت شهید ستاری اشاره کرد و گفت: این شهید والامقام که از نخبگان انقلاب اسلامی بود، از جان خود گذشت، تا به ایران اسلامی خدمت کند، امروز نیز با مدیریت فرزند این شهید کارهای علمی خوبی در کشور انجام شده است.

وی با بیان این که بخش قابل توجهی از هزینه های ساخت بیمارستان قرچک توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تامین شد، گفت: بخشی از اعتبارات را نیز وزارت بهداشت و دانشگاه شهید بهشتی تامین کردند، تا مردم قرچک پس از ۶۰ سال شاهد افتتاح اولین بیمارستان در این شهرستان باشند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیمارستان قرچک را مجهزتر از بیمارستان های خصوصی دانست و گفت: تعرفه های این بیمارستان دولتی است، چرا که مهم ترین هدف انقلاب اسلامی دستگیری از محرومان و مستضعفان بوده است، باید خیلی مراقب باشیم و گذر ایام ما را از قشر محروم به عنوان ولی نعمت جهمری اسلامی غافل کند.

قاضی زاده هاشمی با بیان این که گرفتاری های بین المللی و برخی ناکارآمدی ها و کم توجهی های داخلی سبب وارد آمدن فشار بر قشر محروم شده است، افزود: باید بسیار مراقبت کنیم و یکی از بخش های مهم، بخش بهداشت و درمان است، مردم در صورت کم توجهی ما به شدت دردمند خواهند بود، یکی از وظایف ما توجه به اقشار کم برخوردار است.

وضع اتاق عمل بیمارستان میرجاوه در نقطه صفر مرزی بهتر از بیمارستان ورامین است

وی ادامه داد: باید باور کنیم، که ما در استان تهران و در همین پایتخت مناطقی داریم، که بسیار محروم تر از مناطق مرزی هستند، مسئول بیمارستان ما در شهرستان ورامین، پیش از این مسئول بیمارستانی در میرجاوه و در نقطه صفر مرزی بوده است و معتقد است، وضع اتاق عمل بیمارستان میرجاوه بهتر از بیمارستان ورامین است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیمارستان قرچک از توافق با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای مشارکت ۵۰ درصدی با وزارت بهداشت برای ساخت بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی در ورامین خبر داد و گفت: کلنگ این بیمارستان نیز به زمین زده شد.

وی به شهر قدس، ملارد، بومهن، پرند، اسلامشهر، بهارستان و شهریار اشاره کرد و گفت: در این شهرها یا تخت بیمارستانی نداریم و یا اگر داریم تعداد این تخت ها بسیار کم است، اما افتخار دارم، که در تمام این شهرها در حال ساخت بیمارستان هستیم، البته سرعت کار به اندازه ای که مردم انتظار دارند نیست.

قاضی زاده هاشمی گفت: مردم احساس می کنند، که ما در حال تلاش هستیم، مانند تیم فوتبالی که در جام جهانی اگرچه باخت اما تمام تلاش خود را کرد، مردم احساس کنند، که از همه ظرفیتمان برای رفع مشکل تلاش می کنیم، خود آن ها نیز کمک می کنند، امیدوارم همه این بیمارستان ها تا پایان دولت دوازدهم به پایان برسد و بتوانیم آن چه که وظیفه ما به عنوان پاسداری از آرمان های شهدای انقلاب اسلامی یعنی رضایت مردم و خداوند است، به انجام برسانیم.

نظر شما